Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

City Network nere

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-07, 22:11 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Varför det inte skulle finnas resurser att starta din VPS för att deras nät utsätts för en DDoS förstår jag inte riktigt. Du kanske låg på den servern som utsattes. Eller stängde de av alla nystarter, kanske? Hur-som-helst fungerar väl allt för dig igen?
Låter som dom använder OpenVZ eller liknande, då det inte bör nämnas som virtualisering som grunden ens utan bara viss isolering. Där kan en DDoS sänka alla kunder på fysiska nod då alla delar samma kernel.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-07, 23:52 #12
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Jake.nu - det felmeddelandet har inte med DDoS att göra. Det kan vara så att det har hänt något med din VM om de är en existerande VM som du försöker starta. De hjälper dig lätt med det via supporten.

Nerix - du får IP - men ibland visas det inte direkt i webbgränssnittet. Skulle du mot förmodan inte se det där - logga in på din maskin så ser du det direkt där. Det är en fördröjning som sker ibland - vet faktiskt inte varför. Men som sagt IP:et sitter där direkt. Använd VNC för att logga in.

patrikweb - jag säger sällan något om dina spekulationer om konkurrenter och vad de kan och inte kan. Tycket det bara är tråktigt att skapa negativ energi men du återkommer med samma gamla tråkiga meddelande om DDoS. Jag har läst det varje gång nu och vi fattar vad du tycker och vi förstår att du tycker du är perfekt. Samtidigt skriver du detta om strömförsörjelse? Du var ju senast nere för att något gick galet med strömen - det tonades ner som det var allas fel utom ditt? Känns som du kastar sten i glashus konstant. Kan du inte lägga ner det? Låt oss försöka skapa lite positiv energi istället!

Som svar på OpenVZ - nej även där har du fel i dina spekulationer - men för att ge dig svar så kör vi uteslutande idag på KVM. Vi kör alltså full virtualisering och inte halvvirtualisering - därav helt separata kärnor. Hoppas du har en riktigt bra dag Patrik...
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-07, 23:56 #13
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Jake.nu - det felmeddelandet har inte med DDoS att göra. Det kan vara så att det har hänt något med din VM om de är en existerande VM som du försöker starta. De hjälper dig lätt med det via supporten.
Varför dölja det då? Fixa problemet och sparka extrasupporten!
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-08, 00:02 #14
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Dölja vad? Jag vet inte exakt vad ditt problem är - men ett samtal eller mail till supporten löser det. Du kan PMa mig med lite uppgifter om ditt konto så kan jag försöka be någon kolla på det också.
Oläst 2012-07-08, 00:22 #15

Citat:
patrikweb - jag säger sällan något om dina spekulationer om konkurrenter och vad de kan och inte kan. Tycket det bara är tråktigt att skapa negativ energi men du återkommer med samma gamla tråkiga meddelande om DDoS. Jag har läst det varje gång nu och vi fattar vad du tycker och vi förstår att du tycker du är perfekt. Samtidigt skriver du detta om strömförsörjelse? Du var ju senast nere för att något gick galet med strömen - det tonades ner som det var allas fel utom ditt? Känns som du kastar sten i glashus konstant. Kan du inte lägga ner det? Låt oss försöka skapa lite positiv energi istället!

Som svar på OpenVZ - nej även där har du fel i dina spekulationer - men för att ge dig svar så kör vi uteslutande idag på KVM. Vi kör alltså full virtualisering och inte halvvirtualisering - därav helt separata kärnor. Hoppas du har en riktigt bra dag Patrik...
Fast lite skillnad på en olycklig händelse som händer 1 gång per 10 år max, än problem DDoS skapar mer gånger ibland än det finns dagar på månaden.

Samtidigt jag har samma åsikt om DDoS och hantering av det så är det samma gamla avbrott problem. Ska man få ett annat svar så krävs oftast ett annat resultat.

Har alltid sagt att typ inget webbhotell i Sverige har en stabil handlingsplan eller klarar av hantera DDoS effektivt utan stora avbrott. Sedan om man investerar pengar i reservkraft för få stabil ström medan i verkligheten man dör av DDoS 100 gånger mer än det är strömavbrott totalt så får man ju även prioritera det.

Det blir ju lite konstigt när man har en 100% upptidsgaranti men inte har fullgott skydd för DDoS. Lite som att sälja paraply som bara fungerar när det inte regnar ute

Men har haft en väldig bra dag, sol som vanligt och 34 grader i skuggan på dagen. Just nu är fortfarande 26-27 grader ute och lär inte bli så mycket kallare inatt. Kommit hem efter lite mat och några glas vin. Så tycker inte jag har så mycket negativ energi
Oläst 2012-07-08, 00:25 #16
Medlem

Medlem

Citat:
Dölja vad? Jag vet inte exakt vad ditt problem är - men ett samtal eller mail till supporten löser det. Du kan PMa mig med lite uppgifter om ditt konto så kan jag försöka be någon kolla på det också.
Jag har förmodligen inga problem med min tjänst hos CN, jag tycker bara att just det felmeddelandet är värdelöst..?

Senast redigerad av Jake.Nu den 2012-07-08 klockan 00:27
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-08, 00:54 #17
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jake.Nu - Det kan jag bara hålla med om Jake då det inte handlar om resurserna alls. Vet att vi har påpekat detta för våra leverantörer också. Det kommer en hel del större uppgraderingar här under hösten som vi förbereder i City Cloud.

Patrik - kan hålla med om att det varit för mycket av den varan i år. Vi gör kontinuerligt förbättringar. Vi har vuxit mycket och har tiotusentals sajter och har dramatiskt ökat antalet attacker samtidigt. Nertiden var ca 10 minuter för de som drabbades. Och jo... du kanske inte märker det själv - men du sprider enorm negativitet runt dig - i nästan varje inlägg. Till och med ovan när du försöker få in både smileys och god ton - så lyser sarkasmen igenom. Det var ett steg i rätt riktning dock... Försök ännu mer nästa gång så kanske det blir ett positivt inlägg rakt igenom - utan sarkasm eller gliringar. ;-)
Oläst 2012-07-08, 11:58 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Loopia och Binero är större och borde ha jämförbara, eller snarare mer omfattande, problem med DDoS. Jag efterfrågar fortfarande krafttag mot denna typ av kriminell verksamhet från hela branschen i stil med det som efterfrågades senast City Network hade problem:

http://www.wn.se/showthread.php?t=1052710

Den ende som visade engagemang och gjorde något den gången var Dan som inte ens driver ett webbhotell.
Oläst 2012-07-08, 12:58 #19

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Loopia och Binero är större och borde ha jämförbara, eller snarare mer omfattande, problem med DDoS. Jag efterfrågar fortfarande krafttag mot denna typ av kriminell verksamhet från hela branschen i stil med det som efterfrågades senast City Network hade problem:

http://www.wn.se/showthread.php?t=1052710

Den ende som visade engagemang och gjorde något den gången var Dan som inte ens driver ett webbhotell.
Hela branschen hanterar detta redan på ISP nivå, genom ha robusta nät och kompetens. Sedan utvecklas det redan massa lösningar och produkter från dom stora leverantörer.

Det är ett större problem på dom Svenska webbhotellet som inte klarar av sälja tjänster på aktuell marknad med driftsäkerhet.

Om man inte klarar av hantera det själva så finns ju alternativet köpa tjänsten från sin ISP, krävs inte så många regler/filter för hindra 90-95% av alla DDoS attacker.
Oläst 2012-07-08, 13:03 #20
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Hela branschen hanterar detta redan på ISP nivå, genom ha robusta nät och kompetens. Sedan utvecklas det redan massa lösningar och produkter från dom stora leverantörer.

Det är ett större problem på dom Svenska webbhotellet som inte klarar av sälja tjänster på aktuell marknad med driftsäkerhet.

Om man inte klarar av hantera det själva så finns ju alternativet köpa tjänsten från sin ISP, krävs inte så många regler/filter för hindra 90-95% av alla DDoS attacker.
Jo, men att bygga alla dessa lösningar, samt hantera de 5-10% som enligt dig slinker igenom, kostar ständigt pengar i alla led. Man måste utöver detta även komma åt de kriminella aktörer som ligger bakom, detta ansvar ligger till stor del på de som blir utsatta. Det är en trafik som inte hör hemma på nätet och som slösar resurser. Det kan ses både som sabotage och miljöbrott. Dan var den ende som stod upp den gången. Förhoppningsvis följer fler hans exempel och KANSKE kan de svenska webbhotellen börja samarbeta lite på detta område istället för att bara kasta skit på varandra vilket verkar vara trenden under de senaste åren.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017