FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en nära vän till mig som blev våldtagen på en fest, polisen la ner förundersökningen trots att vi hade identitet på personen. Varför? Brott kan ej styrkas, bristande bevisning (trots att vittnen och annat fanns).
Att polisen skulle ha tid, resurser, kunskap eller ens viljan att klara upp DDoS/överbelastningsattacker ser jag som rätt obefintlig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tid och resurser finns väl egentligen inte till några ytterligare brott i så fall? Polisen är redan överbelastad men det gäller i princip all offentlig verksamhet. Att kunskap saknas är heller ingen anledning till att inte agera. Kunskapsbrist kan alltid åtgärdas även om Patrik råkar anse att de flesta är korkade idioter som inte kan lära sig något alls.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-08 klockan 20:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu är min site nere igen. Kommer inte heller in på kontrollpanelen.
-- Oops! Google Chrome could not connect to my.citynetwork.se Try reloading: my.*citynetwork.*se -- Edit: Där kom det upp info på driftsiten... DOS-attack igen :-( /Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
Upplever samma med mina Siter, såg info på deras driftsida.
Någon som vet hur de rent tekniskt avhjälper en aktiv DOS-attack ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, tyvärr. Alldeles för mycket sådant i år samt sämre prestanda..
Edit: Nu är CN uppe igen vad det verkar. Senast redigerad av Erik Stenman den 2012-08-21 klockan 22:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dock startade man sin verksamhet 2004 med BNC tjänster, vilket gjorde man fick lära sig hantera det 24/7 då det var typ största DDoS målet på den tiden. Och skulle säga att det fortfarande är rätt stort DDoS mål. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|