FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Låter som dom använder OpenVZ eller liknande, då det inte bör nämnas som virtualisering som grunden ens utan bara viss isolering. Där kan en DDoS sänka alla kunder på fysiska nod då alla delar samma kernel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jake.nu - det felmeddelandet har inte med DDoS att göra. Det kan vara så att det har hänt något med din VM om de är en existerande VM som du försöker starta. De hjälper dig lätt med det via supporten.
Nerix - du får IP - men ibland visas det inte direkt i webbgränssnittet. Skulle du mot förmodan inte se det där - logga in på din maskin så ser du det direkt där. Det är en fördröjning som sker ibland - vet faktiskt inte varför. Men som sagt IP:et sitter där direkt. Använd VNC för att logga in. patrikweb - jag säger sällan något om dina spekulationer om konkurrenter och vad de kan och inte kan. Tycket det bara är tråktigt att skapa negativ energi men du återkommer med samma gamla tråkiga meddelande om DDoS. Jag har läst det varje gång nu och vi fattar vad du tycker och vi förstår att du tycker du är perfekt. Samtidigt skriver du detta om strömförsörjelse? Du var ju senast nere för att något gick galet med strömen - det tonades ner som det var allas fel utom ditt? Känns som du kastar sten i glashus konstant. Kan du inte lägga ner det? Låt oss försöka skapa lite positiv energi istället! Som svar på OpenVZ - nej även där har du fel i dina spekulationer - men för att ge dig svar så kör vi uteslutande idag på KVM. Vi kör alltså full virtualisering och inte halvvirtualisering - därav helt separata kärnor. Hoppas du har en riktigt bra dag Patrik... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför dölja det då? Fixa problemet och sparka extrasupporten!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dölja vad? Jag vet inte exakt vad ditt problem är - men ett samtal eller mail till supporten löser det. Du kan PMa mig med lite uppgifter om ditt konto så kan jag försöka be någon kolla på det också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samtidigt jag har samma åsikt om DDoS och hantering av det så är det samma gamla avbrott problem. Ska man få ett annat svar så krävs oftast ett annat resultat. Har alltid sagt att typ inget webbhotell i Sverige har en stabil handlingsplan eller klarar av hantera DDoS effektivt utan stora avbrott. Sedan om man investerar pengar i reservkraft för få stabil ström medan i verkligheten man dör av DDoS 100 gånger mer än det är strömavbrott totalt så får man ju även prioritera det. Det blir ju lite konstigt när man har en 100% upptidsgaranti men inte har fullgott skydd för DDoS. Lite som att sälja paraply som bara fungerar när det inte regnar ute ![]() Men har haft en väldig bra dag, sol som vanligt och 34 grader i skuggan på dagen. Just nu är fortfarande 26-27 grader ute och lär inte bli så mycket kallare inatt. Kommit hem efter lite mat och några glas vin. Så tycker inte jag har så mycket negativ energi ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har förmodligen inga problem med min tjänst hos CN, jag tycker bara att just det felmeddelandet är värdelöst..?
Senast redigerad av Jake.Nu den 2012-07-08 klockan 00:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jake.Nu - Det kan jag bara hålla med om Jake då det inte handlar om resurserna alls. Vet att vi har påpekat detta för våra leverantörer också. Det kommer en hel del större uppgraderingar här under hösten som vi förbereder i City Cloud.
Patrik - kan hålla med om att det varit för mycket av den varan i år. Vi gör kontinuerligt förbättringar. Vi har vuxit mycket och har tiotusentals sajter och har dramatiskt ökat antalet attacker samtidigt. Nertiden var ca 10 minuter för de som drabbades. Och jo... du kanske inte märker det själv - men du sprider enorm negativitet runt dig - i nästan varje inlägg. Till och med ovan när du försöker få in både smileys och god ton - så lyser sarkasmen igenom. Det var ett steg i rätt riktning dock... Försök ännu mer nästa gång så kanske det blir ett positivt inlägg rakt igenom - utan sarkasm eller gliringar. ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Loopia och Binero är större och borde ha jämförbara, eller snarare mer omfattande, problem med DDoS. Jag efterfrågar fortfarande krafttag mot denna typ av kriminell verksamhet från hela branschen i stil med det som efterfrågades senast City Network hade problem:
http://www.wn.se/showthread.php?t=1052710 Den ende som visade engagemang och gjorde något den gången var Dan som inte ens driver ett webbhotell.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är ett större problem på dom Svenska webbhotellet som inte klarar av sälja tjänster på aktuell marknad med driftsäkerhet. Om man inte klarar av hantera det själva så finns ju alternativet köpa tjänsten från sin ISP, krävs inte så många regler/filter för hindra 90-95% av alla DDoS attacker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|