FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
citynetwork är nere !!!!!!!!!!!!!
vad har hänt ???? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fail. Nu gick min VPS ner igen. Trodde felet låg på min server så jag startade om den. Nu får jag bara "There are not enough resources to serve your request at this time. Please try again later.".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"(#//"!()")€()"/#! VPS:en går fortfarande inte att starta.
Testade att klona VPS:en för att sedan starta upp den på nytt, vilket fungerade. Enda problemet var att den nya instansen inte fick något IP-nummer. Kom igen nu CN! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi hade en DDoS attack. Vi har inte haft detta på länge - efter en relativt aktiv vår.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
googla DDoS.
Och sedan kom tillbaka och anklaga inte citynetwork för detta.. Det är inte dom som attackerar, utan utomstående som förstör. DDoS är "nästan" omöjlig att skydda sig ifrån, speciellt de stora. om du har 10gbit fiber totalt.. och ddosen är på 12gbit då är du körd. Sedan finns det andra varianter av ddos men detta är den enklaste att förklara. Inget som kan göras så mycket åt mer än vad de försöker. Enda raka skyddet är att "nullrouta" det attackerade ip't om det är fokuserad attack. Så anklaga dem inte för att de blivit attackerade ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så klart det är deras ansvar, DDoS är något av verkligheten. Har man inte kapacitet eller kunskap att hantera DDoS så klarar man INTE i verkligheten att leverera fungerande tjänst till sina kunder.
Eller menar du även om det blir strömavbrott är det inte leverantörens fel för dom inte installerat någon reservkraft? Samma grund princip, även om det är en attackerar eller att det är elleverantör som har avbrott så har även leverantören ett ansvar att hantera verkligheten för leverera fungerande tjänster. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför det inte skulle finnas resurser att starta din VPS för att deras nät utsätts för en DDoS förstår jag inte riktigt. Du kanske låg på den servern som utsattes. Eller stängde de av alla nystarter, kanske? Hur-som-helst fungerar väl allt för dig igen?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|