Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero erbjudande

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-22, 17:09 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Visst finns det och fanns seriösa företag som lägger svensk support utlandet, jag har arbetat på second-line support på SUN Microsystems svenska support för low- och middlerange servrar i Madrid i flera år (2004-2006), och det fungerade utmärkt i det svenska team vi var på 8 personer.
Det finns säkert undantag men det ger inga bra vibbar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-22, 17:28 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det finns säkert undantag men det ger inga bra vibbar.
Problemet är nog inte vilket land man har personal, problemet är väl att många kör med dresserade apor i kundtjänst.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-22, 19:54 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Problemet är nog inte vilket land man har personal, problemet är väl att många kör med dresserade apor i kundtjänst.
+1 fick ett gott midsommarskratt hehe. Många skulle reagera mer över vilket land supporten sker i än andra skulle bekymra sig över att man får dålig support. Dvs bra vibbar är viktigare än supportens kvalitet. Ingen reagerar över att Paypal, ebay och skype fakturerar från lågskatteländer, men alla skulle få panik om svenska webbhotell fakturerade på samma sätt från lågskatteländer mot svenska kunder.

Senast redigerad av Danielos den 2012-06-22 klockan 20:01
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-22, 23:31 #4
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
men alla skulle få panik om svenska webbhotell fakturerade på samma sätt från lågskatteländer mot svenska kunder.
Bahnhof gör ju redan detta för sina bredbandskunder. De har lagt kunderna i ett portugisiskt bolag.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-23, 12:24 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Bahnhof gör ju redan detta för sina bredbandskunder. De har lagt kunderna i ett portugisiskt bolag.
Jaha, det tycker jag var intressant. Tror dock att det är lite lurigare för svenska webbhotell med servrar i Sverige att göra samma sak, anses direkt vara lite suspekt
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-23, 12:37 #6
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jaha, det tycker jag var intressant. Tror dock att det är lite lurigare för svenska webbhotell med servrar i Sverige att göra samma sak, anses direkt vara lite suspekt
Fanns ett litet fint kryphål i lagen, förbehåll inom EU som ska gälla till 2014.

Dom hade betydligt lägre moms där (10%) så dom flyttade alla privatkunder.

Sedan höjde dom priset på alla privatkunder utan informera om det, summan var det samma som förut. Men eftersom dom betalade mindre moms så blev det i verkligheten en prishöjning då dom betalade samma brutto som innan momssänkningen.

Dock verkar detta bli ett väldigt bakslag, verkar som momsen blivit 16% och ska höjas till 22%
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017