FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Deras produktionskostnad för kunderna är mer eller mindre gratis, med automatiska system så blir det rätt simpelt.
Vi själva hade säkert utan problem kunnat ge ut 100k webbhotell konton gratis utan vår infrastruktur kostnad hade ökat märkbart. Den stora kostnaden eller problemet med sådana kampanjer är support och personal kostnader som kan öka. Eller rättare sagt belastningen ökar på supporten. Men när företaget når en viss storlek blir det nog naturligt att inse att ha personal anställd i Sverige är att bränna pengar utan mer att man startar kontor utomlands och antingen anställer Svenskar som flyttar dit eller kanske utbildar folk i Svenska :P Det finns alltid olika brytningspunkter för hur man ska hantera tillväxt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nämn ett stort svenskt webbhotell som gör detta?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan när det gäller kvalitet, driftsäkerhet, uptime o.s.v. så behöver det inte innebära att dyra webbhotell är bättre i dessa avseenden än de billiga, dvs man får inte alltid exakt vad man betalar för. Låga priser kan ju dessutom vara ett sätt att ta sig in på marknaden och även att ta marknadsandelar. Kampanjer på konton som är billiga eller gratis ett år är ju dessutom ett bra exempel på det. Senast redigerad av Danielos den 2012-06-22 klockan 15:10 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|