Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med nonchalanta FSData

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-24, 13:41 #1
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Tydligen var inlägget för gammalt för att redigera, så det blev dubbla inlägg istället. Ber om ursäkt för det!

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Som Markus Karlsson skrivit i sin kommentar så är den rätt lik Bineros gränssnitt.
Jag ska vara ärlig, och ser inte alls likheterna. Däremot vet jag att FS Datas hemsida har haft nuvarande design sedan 2010-02-21, men det var först nu som vi även uppdaterade designen för kontrollpanelen.

EDIT: Jag kan väl tillägga att orsaken till att vi inte uppdaterar vår design särskilt ofta, så är det främst för att FS Data består främst av tekniker där utseendet inte särskilt ofta är jättehögt prioriterat. Men det är något jag försöker ändra lite på, även om tekniken oftast ska stå i fokus.

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Men hur vore det om ni tar och löser problem ordentligt istället för att skapa "mersälj"? Att ni kommer med nya funktioner och polerar era problem skapar snarare irritation än behåller kunderna. Nu vet jag inte hur er statistik ser ut, men behålla kunder vill man väl
Men det är ju precis därför vi bland annat bytt internetleverantör, är igång med att byta ut vårt existerande SAN mot ett toppmodernt sådant, fasar ut PHP 4 och en massa annat, vilket jag gång på gång har försökt demonstrera genom att, hör och häpna, länka till vår blogg.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-27, 08:55 #2
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Svar till jgabor:

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Kerneln är uppgraderad till en helt ny version, så då skulle det vara att buggen även finns i den nyare kerneln eller att det beror på något annat. Vi ska undersöka.
Att kerneln är uppgraderad är felaktig information du fått. Jag gjorde en kontroll nu och den visar fortfarande 2.6.24.2 från 2008.

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Ett ärende kan antingen avregistreras automatiskt för att inget hänt under en längre period, alternativt att någon på kundtjänst stänger ärendet eftersom de anser att det berör ett liknande problem i ett annat öppet ärende. På så vis slipper vi göra det dubbla arbetet för att lösa ett och samma problem, och kan lättare få överblick över vilka problem som råder för tillfället. Dock ska de meddela detta i samband med stängningen. Jag ska prata med vår kundtjänst och se till att det blir bättring på den fronten.
-Tycker du verkligen att ni har nån överblick när du läser min problematik? Att ni slipper dubbelt arbete? Ni slipper väl allt arbete eftersom supporten uteblir och kunder måste återöppna sina ärenden en gång till.

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Det beror på att vi inte gått över till gigabit-nätverk för samtliga av våra servrar ännu, men det är något vi arbetar på. Så det kommer tids nog… Vi skyndar långsamt, för att försöka påverka våra kunder minimalt.
- Hur ska det då "borga för bättre prestanda och stabilitet" menar du? Jag uppfattar som att produkten du lyfter och försvarar, inte finns ännu. Och är det långsamt dit, behöver vi inte ens diskutera den? Låt oss tala om den problematik som finns, inte hur er produkt ser ut 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Du kan alltid öppna ett ärende igen genom att helt enkelt svara på det. Att det ofta är lång väntetid för just dig beror nog på naturen av ditt ärende…
- Du förstår väl hur det ser ut. 8 återöppnade ärenden under 6 månader. Och du ber mig att för 9:e gången göra samma sak som anledningen till 2:a ärendet, att väcka ett gammalt ärende. Samarbeta istället. Jag tycker mig visat mig tillgänglig som en resurs då jag även rapporterat loggar med mätvärden och tidpunkter och den bakomliggande orsaken till problemen istället för att bara "gnälla". Det är gratis felsökning för er belastade avdelning. Dedikera en tekniker som lyssnar och följer upp.
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-27, 10:09 #3
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Intressant tråd. Väntar med spänning på FS-datas svar på väl genomtänkt och underbyggd kritik.
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017