FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nilsson,
Det är inte kundens fel i det här fallet är jag rädd.. Jag förstår besvikelsen och frustrationen som du råkat ut för, men det bästa du kan göra är att tacka kunden för beställningen och önska honom välkommen åter - ha dina dörrar öppna. Lär dig något av misstaget och hindra från att det upprepas. Vi på eLuminous Technologies har alltid en betalplan som vi utformar utifrån kunden. Vi ger vårt pris beroende på volym och sedan så delar vi upp betalningen för olika delmål i processen. På så sätt ser vi till att få betalt för vårt arbete. Ta förskottsbetalning för att inleda projektet och sedan tar du betalt allt eftersom du avslutar vissa delmål i projektet. I ditt fall så hade jag som sagt tackat kunden för tiden och önskat honom välkommen åter, även om det hadee lämnat bitter eftersmak. Gör det inte värre för dig än du behöver genom att lägga ner tid på det, lägg den tiden på att hitta nya kunder istället. För övrigt så är det trots allt deras pengar... Senast redigerad av moonflake den 2011-08-17 klockan 12:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är som att ta en taxi men efter halva resan ångra sig och be att få gå av utan att betala.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Varför lägga ner energi på en så onödig grej istället för att hitta en vettig kund som man kan bygga en relation med? Även om det finns många bra och kunniga IT personer i den här tråden som dock inte har lika bra marknadstänk.. Man måste använda sin tid på förbättringar, inte haka upp sig på onödiga tvister, förlorar man bara pengar på.. Lägg ner tiden på förbättringar min vän och lägg upp en ordentlig betalplan som du kan presentera för dina kunder så slipper du stöta på oseriösa velingar som du gjort i ditt fall.. Ta alltid förskottsbetalning innan du påbörjar ett projekt, på så sätt fullföljer oftast kunderna sína projekt... Senast redigerad av moonflake den 2011-08-17 klockan 20:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag rekommenderar dock inte ditt i detta kundcase. Kunden har beställt och det finns säkert något litet som kan bekräfta det såsom ett mail. Vill inte kunden betala eller att man ska avbryta projektet så är det bara till att fakturera det beloppet som man jobat. Vill kunden inte betala, erbjud delbetalning. Vill kunden inte betala. --> Kronofogden ASAP. (Man kan tom begära ett företag i konkurs för en fodran) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|