Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kund får kalla fötter...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-15, 16:39 #1
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Eftersom det är tjänst och inte en produkt som kunden beställt har han inte rätt till någon ångervecka.
Eftersom han godkänt allt har han väl två alternativ:
Antingen att du fullföljer beställningen och han betalar dig enligt offerten.
Eller att du avbryter arbetet och fakturerar din tid och de kostnader du haft i samband med detta. Kunden kan ju inte sätta dig i arbete och sedan ångra sig hur som helst så du måste ju bli kompenserad för det arbete du har gjort på hans beställning.

Som sagt, se till att du skriver ett ordentligt avtal i fortsättningen som reglerar den här typen av tvister. Då kan du bara skicka det vidare till KFM om du inte får betalning.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 17:35 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Eftersom det är tjänst och inte en produkt som kunden beställt har han inte rätt till någon ångervecka.
Totalt ointressant när det handlar om företagare.

Och nästan lika ointressant när det gäller konsumenter. Det finns inga lagstadgade ångerveckor
så länge de inte affären görs på distans.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 18:04 #3
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Eftersom det är tjänst och inte en produkt som kunden beställt har han inte rätt till någon ångervecka.
Eftersom han godkänt allt har han väl två alternativ:
Antingen att du fullföljer beställningen och han betalar dig enligt offerten.
Eller att du avbryter arbetet och fakturerar din tid och de kostnader du haft i samband med detta. Kunden kan ju inte sätta dig i arbete och sedan ångra sig hur som helst så du måste ju bli kompenserad för det arbete du har gjort på hans beställning.

Som sagt, se till att du skriver ett ordentligt avtal i fortsättningen som reglerar den här typen av tvister. Då kan du bara skicka det vidare till KFM om du inte får betalning.
Men som jag förstår det har dem ej skrivit ett fullständigt avtal. Tror inte e-post och liknande material är tillräckliga bevis material till att du får ditt ärande igenom. Han kan istället påpeka att emailen har varit kapat och så står han inte ansvarig för dessa mail.

Det är trist men jag tror det är kört :/... Jag vet dock inte!!!
ChingChing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017