FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Jag tycker också att det inte är mer än rätt att man ger sig på dessa företag. Pokerbolagen har ju inte direkt gjort sig kända för att vilja bidra till samhället på något vis. Däremot är det definitivt INTE okej att myndigheterna omhändertar domäner utan att en dom fallit. Är inte särskilt förtjust i den amerikanska protektionistiska politiken heller.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-04-16 klockan 00:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tre miljarder dollar i böter eller om det nu är skadestånd. 30 års fängelse. Låter allvarligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Wow, de va inga små sidor som stängs ner.
Som sagt, vad händer med kundernas pengar? Som jag förstår har FBI beslagtagit sidorna pågrund av någon form av illegal spelhandel? De finns ju inte en suck att kunderna kommer få tillbaka några pengar då inte? FBI kommer ju yrka på att dom har varit aktiva i illegal spelhandel, vilket dom ju också har om det visar sig att de faktiskt har pågått olagligheter som kunderna har accepterat? (Om nu kunderna har vetat om detta på något vis) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För mig är det endast Pokerstars.com som är spärrad, både FTP, UB och AB kommer jag in på utan problem.
EDIT: DNS cashning var det ja... Senast redigerad av Jimmit den 2011-04-15 klockan 23:52 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det centrala är lagen om gambling:
Citat:
Penningtvätt känns lite mer som ett långskott, men eftersom det är upp till trettio års fängelse så förstår jag att åklagaren vill ha med det som åtalspunkt för att ha något att förhandla med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Lite OT men ändå inte: Det här med att de flesta tycks tro att man 'äger' sina domäner har alltid förundrat mig. Den som 'äger' alla .com, .net domäner är ju det Amerikanska företaget Verisign som jag förstått det. När du då registrerar eller 'köper' en .com, .net domän så 'hyr' du ju bara domänen tills den dagen du slutar betala 'hyran' till 'hyresvärden'. En .com, .net registrerare(oavsett land) är ju bara en mellanhand mellan ägaren(Verisign) och dig som 'hyr' domänen. Om vi tar hyresrätter(lägenheter) som exempel, så sker det säkert dagligen att folk blir vräkta med hjälp av polis p.g.a. brott och andra orsaker. Jag ser faktiskt ingen större skillnad i fallet med de hyrda domänerna Pokerstars.com, FullTiltPoker.com och AbsolutePoker.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |