FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad det avtalet innehåller vet jag inte men jag skulle inte bli förvånad om det är utformat som ett hyresavtal, dvs där man betalar en periodisk avgift för rätten att bestämma över "hyresobjektet". Om det är så så betyder det att ICANN är "ägaren" till alla IP-adresser och TLDer på hela internet. Underdomänerna är ju ungefär som "rum" i ett större hus dvs delmängder av "hyresobjektet". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fick mail från Pokerstarspartners, all verksamhet är flyttad till Pokerstars.eu
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Detta är alltså rent hypotetiskt. I det här fallet har ju amerikansk domstol vänt sig direkt till VeriSign som "administrerar" root-dns servrarna för .com och .net (enbart) på samma sätt som IIS gör motsvarande jobb i Sverige. Rent juridiskt är ju detta intressant då många av oss här sitter på betydelsefulla .com och .net domäner och det skulle alltså kunna påverka även oss, även om vi inte är amerikaner, bor i USA eller har bolag där. Rent hypotetiskt så skulle ju en domstol kunna besluta att piratebay.com är farlig och måste stoppas om man resonerar lite kring det rent allmänt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_Ju...ileaks_lawsuit Nu togs det tillbaka men risken finns kvar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag kan tänka mig att USA skulle kunna förhindra att ett visst "USA fientligt" land skulle kunna bli föremål för FBIs agerande i värsta fall eller varför inte hela .EU om USA skulle hamna i krig med EU någon gång iframtiden. Kontentan är att vi litar för mycket på de organisationer som styr internet. Men vad vi måste komma ihåg är att de alla lyder under amerikansk flagg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
http://www.netnod.se/dns/iroot
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Varför beslagtog inte FBI alla toppdomänerna då? Partypoker.eu exempelvis borde väl i så fall FBI ha samma möjligheter att påverka som .com? Jag antar att de inte valt att göra detta eftersom dom antagligen inte kan kontrollera dessa alternativt att det faller utanför deras rimliga bedömning att amerikanska medborgare använder dessa (och således amerikanska kreditkort kopplade till de amerikanska bankerna) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Enligt FullTiltPoker så har de fått tillbaka makten över FullTiltPoker.com - detta enligt ett mail till oss affiliates.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|