FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jovisst, bra, utmärkt och enkelt för IIS och de befintliga kunderna ja, men inte för alla andra registrarer, och inte principiellt rätt och jag ser det som en större operation att skapa nytt AB, men som fullt möjligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men .SE Direkt skapades ju för de befintliga kunderna? Känner direkt att det är dumt att ens börja diskutera detta.
Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 12:32 Anledning: personangrepp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att .SE Direkt skapades för de befintliga kunderna har jag numera förståelse för, men jag anser ändå att .SE Direkt borde vara AB med egen resultatenhet så att man bättre tog hänsyn till sina registrarer. Med specifika vinstkrav på .SE Direkt som AB, kunde man vara säkrare på att affärsidé och prissättningar var riktiga och marknadsmässiga. Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 12:33 Anledning: personangrepp redigerat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
@Danielos - Det känns som att det inte spelar någon roll i hur övertydlig jag är kring .SE Direkts organisationstillhörighet.
Detta eftersom du inte tycks förstå vad en befintlig avtalspart är och innebär. Referens: Citat:
- om det inte skulle varit för .SE Direkt (som hade samma organisationsnummer som .SE - alltså den part de redan hade ett avtal med för sina domäner). Detta är anledningen till att .SE Direkt lyder under stiftelsens organisationsnummer och inte är eget bolag - för att innehavare inte skulle bli drabbade! Utan denna lösning skulle det inte funnits några registrarer - så enkelt är det, eftersom den nuvarande affärsmodellen inte skulle varit möjlig att genomföra.. Att antalet registranter som hamnade hos .SE Direkt blev större än förväntat, har jag redan redogjort för i tråden och min uppfattning är att registrarer hanterade detta "på varierande sätt". Sen - varför skulle jag lägga tid på att räkna fram rätt siffra för ett befängt påstående du gör? Du påstod det finns 1-2 stycken .se-ackrediterade registrarer som inte är webbhotell och samtidigt använder domäner som lockvara - jag säger att det inte alls stämmer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är mycket som går att förbättra både hos .SE Direkt, .SE och Toppdomänlagen.
Men att börja bryta avtal och tvinga kunderna till nya företag kan ju inte vara lösningen för något av dem. De har ju redan en högre prisbild än säkert 95% av registrarerna för .SE domäner och har ju med detta vart tydliga att de inte konkurrerar med registrarerna. Om en registrar har en kund som betalar för webbhotell m.m. och inte lyckats converta över just domänbiten bör man ju fundera om det är rätt bransch man sysslar med, alternativt ta en distanskurs i marknadsföring. Tycker även många registrarer/webbhotell är tydliga med detta då de erbjuder domänöverlåtelse med auth på bara någon minut. Nä, jag förstår inte över huvudtaget hur du kan se .SE direkt som en konkurrent för att de fortfarande har kvar några domäner. Med ditt förslag hade du fått över några domänregistreringar som ändå, rent teoretiskt skulle leda till förlust. Avslutningsvis vore det intressant att veta vad du/din säljare får för respons när ni kontaktar en kund som fortfarande har domänbiten kvar hos .SE. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Generellt är man tvekande inför transfer, och när det gäller vårt gratiskonto, är transfer ett krav av förståeliga skäl och där har flera valt att avstå om man måste göra transfer, så enkelt är det, och att nämna i sammanhanget är att ingen som har haft domänen hos en annan registrar eller webbhotell har uttryckt tveksamhet och självklart arbetar vi intensivt och fortlöpande på att stärka båda kvalitet på tjänster och förtroende för oss.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Internet Sweden, tack för att du nyss påpekande ett fel på våra .se villkor, och självklart ska vi göra vårt bästa att se till att vi som registrar gör allt på bästa sätt.
Eftersom du tar mina och andras synpunkter väldigt personligt och inte ser det som en givande diskussion, så tycker jag detta är beklagligt, jag har aldrig haft för avsikt att öppet kritisera varken dig eller IIS, utan jag har helt haft avsikten att framföra synpunkter och åsikter där man eventuellt kanske kan ta till sig något och kanske kan ha som underlag att förbättra något? Jag har fått veta i tråden alltifrån att jag varken förstår saker, eller har förstått det grundläggande, och att det jag har sagt sägs vara befängt, måså vara, men det som jag personligen funderar över, för att avrunda lite, är vad man konkret kan göra för att .SE Direkt's kunder inte ska känna motvilja att byta registrar, eftersom det är IIS mål att aveckla att vara registrar, jag kan ärligt säga att vi på egensajt arbetar otroligt intensivt, faktiskt både dag och natt för att skapa bästa möjliga alternativ till .SE Direkt. Och jag vill i denna tråden även tillägga att vi på egensajt är stolta över att blivit en .se registrar samt vi har haft mycket god kontakt med IIS och upplever ett bra samarbete, och kan bara beklaga att denna tråd blev ett sätt avreagera sig på. Man kan ha rätt i sak/fakta, men kan ha felaktiga eller dåliga intentioner och tvärtom. Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 14:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller inte med om att jag tar synpunkter och åsikter kring .SE och registrarer personligt.
Däremot har jag ett brinnande intresse av att räta ut missuppfattningar och direkta felaktigheter i påståenden kring ovan. Men där skiljer sig inte mina inlägg idag från tiden långt innan jag engagerades av .SE. Sen är det en annan sak att vi alla kan ha olika åsikter om hur saker kan göras bättre och rörande det, kring såna topics är inte min åsikt mer värd än någon annans. Men jag försöker göra mitt bästa för att förklara hur, vad och varför saker och ting är eller ser ut på olika sätt. Hade alla varit uppdaterade med vad som skrivits i tråden, så skulle TS bara ha ett antal kommentarer som radat upp "Ok, är det nu .SE Direkt höjer priserna, ja det visste vi att det skulle ske". Men som jag skrivit, så anser jag inte att det är speciellt lämpligt för en registrar att ha åsikter om en annan registrars prisbild och det var det som jag reagerade negativt på. Sen eftersom du tar min mailkontakt till dig till wn, så med tanke på att ni redan i mitten av förra månaden blev tillsagda om vad ni omgående behövde uppdatera, så känns nedan citat, som något som kunde få en lite mer ödmjuk ton.. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Men när jag säger att skapa bättre ordning bland registrarer så menar jag självklart inte att hålla på att anmärka på oväntligheter utan att agera när registrarer tex inte förlänger domäner som blivit betalda och andra väsentliga saker där kunder blir drabbade. Att villkor inte är uppdaterade överallt lär väl knappast drabba slutkund på samma sätt som när en domän går förlorad? Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 15:48 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|