FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan tycka att det finns mycket som misskötts och fungerat dåligt hos IIS/.SE/.SE Direkt genom åren. Jag har själv förlorat domäner för att det regnade in avier och jag missade att betala en viktig samtidigt som jag lät bli att betala ett antal jag inte ville ha kvar.
Jag har blivit upprörd över registrertvätt som resulterat i felaktig registrantdata. Jag har blivit upprörd över att jag behövt faxa in blanketter för att "byta" till en e-postadress som .SE raderat i en registertvätt och framförallt för att de läste fel på ett fax och vägrade åtgärda problemet utan att jag skickade in ett nytt fax. Det stora problemet var dels att affärsmodellen med ombud var dålig. Det positiva är att det har korrigerats - det negativa är hur övergången gick till. Det är principiellt fel att .SE som registry ska konkurrera med sina egna registrarer genom .SE Direkt som dessutom har väl låga priser i sammanhanget. Jag förstår problematiken vid övergången och att det kanske inte alltid är så lätt att rätta till en prinicipbeslut som blev fel för många år sedan. Ett förslag på att komma till rätta med problematiken och att på sikt kunna avskaffa .SE Direkt är att inte tillåta nyregistreringar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur som helst, tror du verkligen IIS kommer lägga ner .SE direkt? Hur mycket rätt du än har, så vet du innerst inne att dom aldrig kommer göra det. Och skulle dom göra det, så är det en process som skulle ta ca 5 år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad gäller .SE Direkt är min förhoppning att det kommer att läggas ner på sikt. Om det tar fem år är kanske inte så farligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |