Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Prishöjning på .se en ny trend?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-24, 13:27 #1
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Jag kan tycka att det finns mycket som misskötts och fungerat dåligt hos IIS/.SE/.SE Direkt genom åren. Jag har själv förlorat domäner för att det regnade in avier och jag missade att betala en viktig samtidigt som jag lät bli att betala ett antal jag inte ville ha kvar.

Jag har blivit upprörd över registrertvätt som resulterat i felaktig registrantdata. Jag har blivit upprörd över att jag behövt faxa in blanketter för att "byta" till en e-postadress som .SE raderat i en registertvätt och framförallt för att de läste fel på ett fax och vägrade åtgärda problemet utan att jag skickade in ett nytt fax.

Det stora problemet var dels att affärsmodellen med ombud var dålig. Det positiva är att det har korrigerats - det negativa är hur övergången gick till. Det är principiellt fel att .SE som registry ska konkurrera med sina egna registrarer genom .SE Direkt som dessutom har väl låga priser i sammanhanget.

Jag förstår problematiken vid övergången och att det kanske inte alltid är så lätt att rätta till en prinicipbeslut som blev fel för många år sedan. Ett förslag på att komma till rätta med problematiken och att på sikt kunna avskaffa .SE Direkt är att inte tillåta nyregistreringar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-24, 14:35 #2
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag kan tycka att det finns mycket som misskötts och fungerat dåligt hos IIS/.SE/.SE Direkt genom åren. Jag har själv förlorat domäner för att det regnade in avier och jag missade att betala en viktig samtidigt som jag lät bli att betala ett antal jag inte ville ha kvar.

Jag har blivit upprörd över registrertvätt som resulterat i felaktig registrantdata. Jag har blivit upprörd över att jag behövt faxa in blanketter för att "byta" till en e-postadress som .SE raderat i en registertvätt och framförallt för att de läste fel på ett fax och vägrade åtgärda problemet utan att jag skickade in ett nytt fax.

Det stora problemet var dels att affärsmodellen med ombud var dålig. Det positiva är att det har korrigerats - det negativa är hur övergången gick till. Det är principiellt fel att .SE som registry ska konkurrera med sina egna registrarer genom .SE Direkt som dessutom har väl låga priser i sammanhanget.

Jag förstår problematiken vid övergången och att det kanske inte alltid är så lätt att rätta till en prinicipbeslut som blev fel för många år sedan. Ett förslag på att komma till rätta med problematiken och att på sikt kunna avskaffa .SE Direkt är att inte tillåta nyregistreringar.
Samarbetet med svea ekonomi har alltid varit ett problem. Och när ett fel uppstår tar ingen av parterna på sig ansvaret.

Hur som helst, tror du verkligen IIS kommer lägga ner .SE direkt? Hur mycket rätt du än har, så vet du innerst inne att dom aldrig kommer göra det. Och skulle dom göra det, så är det en process som skulle ta ca 5 år.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 15:17 #3
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Hur som helst, tror du verkligen IIS kommer lägga ner .SE direkt? Hur mycket rätt du än har, så vet du innerst inne att dom aldrig kommer göra det. Och skulle dom göra det, så är det en process som skulle ta ca 5 år.
Ang Svea Ekonomi är överens (vi kan diskutera företeelsen hojab i en annan tråd vid tillfälle).

Vad gäller .SE Direkt är min förhoppning att det kommer att läggas ner på sikt. Om det tar fem år är kanske inte så farligt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 15:16 #4
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det är principiellt fel att .SE som registry ska konkurrera med sina egna registrarer genom .SE Direkt som dessutom har väl låga priser i sammanhanget.
Right on the spot!
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017