Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kund luras

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-16, 18:57 #1
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
För mig är det svårt att förstå varför man skulle sitta tyst och knyta näven i fickan. Men jag verkar vara i minoritet. Någon som har förslag på hur man ska få kunderna att höra av sig i det fallet att leverans uteblir? Varorna skickas ju inte med gps-sändare, så det är normalt omöjligt för avsändaren att veta om en leverans har kommit fram eller inte, om mottagaren tiger.
Om jag beställer och grejerna inte kommer så ringer jag inte om det inte är så att jag verkligen behöver dessa. Har dessa inte kommit inom en viss tid utgår jag från att leverantören inte är intresserad av att ha mig som kund.

När jag skickade varor med posten så skickar jag alltid fakturan separat och då 1-2 dagar efter varorna. Chansen att både varorna och fakturan ska försvinna är minimalt. Vidare så skickar jag en påminnelse efter max 10 dagar.

Ett knep man kan göra när man skickar med posten är att alltid skicka med ett erbjudande som man måste bekräfta med en kod inom en viss tid tex 10 dagar. Tex att om kunden loggar in inom 10 dagar efter att ha mottagit posten och lämnar den lilla koden så får kunden nästa leverans fraktfritt. Nu har ni en bekräftelse på att posten har kommit samt att kunden är är ivrig att beställa mer saker.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 19:48 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Om jag beställer och grejerna inte kommer så ringer jag inte om det inte är så att jag verkligen behöver dessa. Har dessa inte kommit inom en viss tid utgår jag från att leverantören inte är intresserad av att ha mig som kund.
Jag blir paff av svaren i den här tråden. Jag kan helt enkelt inte fatta varför man inte drar iväg ett mail om man inte får sina beställda varor inom angiven leveranstid.

Men jag måste inte fatta. Det här var nyttig läsning för mig i alla fall.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 20:35 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag blir paff av svaren i den här tråden. Jag kan helt enkelt inte fatta varför man inte drar iväg ett mail om man inte får sina beställda varor inom angiven leveranstid.

Men jag måste inte fatta. Det här var nyttig läsning för mig i alla fall.
Att förstå andra människor är utan tvekan den bästa vägen till framgång på alla plan.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 20:40 #4
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag blir paff av svaren i den här tråden. Jag kan helt enkelt inte fatta varför man inte drar iväg ett mail om man inte får sina beställda varor inom angiven leveranstid.

Men jag måste inte fatta. Det här var nyttig läsning för mig i alla fall.
Det brors såklart på vad det är man beställer. Men det är inte helt ovanligt, framförallt när jag beställer grejor från utlandet, att man får vänta ibland 1-2 månader innan grejorna kommer. Framförallt från Asien och USA.

I fallet som togs upp här skickades alltså varan och fakturan samtidigt, så kunden har inte hört ett pip från leverantören.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017