FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad tycker du? | |||
Nöjd som det är, även om jag inte utnyttjar allt. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 55.26% |
Vill ha mer flexibla webbhotell. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 44.74% |
Antal röster: 38. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
En annan sak som jag inte förstår är alla dessa uppläggningsavgifter speciellt för små webbhotellspaket. Visst finns det en uppläggninskostnad, fakturering, identifikationskontroll osv. Men varför inte ge kunden uppläggningsavgiften tillgodo.
Som exempel så kan vi ta http://www.space2u.com/order/order.php?webhosting som redan nämnts: Steg 1 - 0.5 GB, 25 SEK per månad, Startavgift 495 SEK 25 x 12 = 300 kr + startavgiften på 495 kr ger 795 kr för första året! För mig som kund låter det dyrt om man vill prova webbhotellet och inte är säker på att köra det i flera år framöver. Varför inte ge startavgiften tillgodo. Att man som ny kund binder sig i 495/25 = 20 månader, eller 24 månader som en liten extra kompensation för faktiska uppläggningskostnader. Och att kunden erlägger 495 kr i förskott för detta eller löpande och därefter övergår avtalet i ett löpande avtal som kan sägas upp månatligen eller årligen. Jag förstår inte detta med uppläggningsavgifter, det hindrar rörligheten och konkurrensen. Varför inte bara binda nya kunder en viss tid för att kompensera sig för uppläggningskostnader och att avtalet efter denna tid övergår till löpande. Som kontrasterande exempel kan vi ta http://www.startawebbhotell.se/pricing som också nämnts: 1 GB disk, 2 GB trafik/mån, 1 databas 20 SEK/månad med ingen uppläggningsavgift eller uppsägningstid. 20 x 12 = 240 kr första året. Dock är den sista lösning främst avsedd för vidareförsäljning varvid support skiljer. Men i de flesta fall där man behöver support så har webbhotellet något fel, varvid deras support måste sägas vara likvärdig i det avseendet. Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-27 klockan 17:21 |
||
![]() |
![]() |
|
|