Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ekonomiskt webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-06, 13:44 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
På vilket vis kan telefonsupport anses vara effektivt? Kortsiktigt sett så kanske det är rätt, men långsiktigt sett så skulle det nog vara en katastrof för alla webbhotell om alla kunder använde telefon i första hand.
Syftade på kunden nu, det är det snabbaste sättet att få något åtgärdat om det är brådskande. Tyvärr är det ju ganska svårt för webbhotellet att styra vilka ärenden som kunden ringer i.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ett väldigt vanligt problem är ju att en kund ringer och frågar om en sak, för att 2 månader senare ringa och fråga om samma sak igen för att dom inte minns vilket svar dom fick förra gången. Använder man sig av mail så slipper man det för då har man en historik att kolla på. Det är en av många anledningar till varför man bör använda telefon som en absolut sista utväg.
Har svårt att se att dessa personer skulle kolla två månader gammal mail. Det bör väl inte vara särskilt vanligt ändå? Antingen beror det på ett återkommande problem som webbhotellet måste åtgärda eller så beror det på att kunden inte vet hur man ska göra något och då bör man se till att göra något åt sina guider / FAQ. De flesta webbhotell är väldigt dåliga på det området och det skulle spara mycket tid för supporten om man hade en tydlig, enkel, bra strukturerad och uppdaterad FAQ.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 13:50 #2
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Syftade på kunden nu, det är det snabbaste sättet att få något åtgärdat om det är brådskande. Tyvärr är det ju ganska svårt för webbhotellet att styra vilka ärenden som kunden ringer i.



Har svårt att se att dessa personer skulle kolla två månader gammal mail. Det bör väl inte vara särskilt vanligt ändå? Antingen beror det på ett återkommande problem som webbhotellet måste åtgärda eller så beror det på att kunden inte vet hur man ska göra något och då bör man se till att göra något åt sina guider / FAQ. De flesta webbhotell är väldigt dåliga på det området och det skulle spara mycket tid för supporten om man hade en tydlig, enkel, bra strukturerad och uppdaterad FAQ.
Ja i grund och botten så är det väl alla vi webbhotell tillsammans som är "skyldiga" till att kunder väljer att använda telefon istället för mail. Vi försöker alltid ha svarstider på ca 5 min under våra öppettider på mailen, skulle alla försöka hålla dom svarstiderna så kanske myten om att telefonsupport är snabbare självdö.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 13:58 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ja i grund och botten så är det väl alla vi webbhotell tillsammans som är "skyldiga" till att kunder väljer att använda telefon istället för mail. Vi försöker alltid ha svarstider på ca 5 min under våra öppettider på mailen, skulle alla försöka hålla dom svarstiderna så kanske myten om att telefonsupport är snabbare självdö.
Brukar lättare bli en rad följdfrågor och annat trams via e-post också. Ibland kan det krävas 5-10 mail istället för ett telefonsamtal. Finns dessutom ett betydande antal kunder som faktiskt tycker det är trevligare med telefon än mail så det är väl mer av att erbjuda en extra service.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017