Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-15, 11:58 #1
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av rhuse Visa inlägg
[Långt inlägg]
Sverigedemokraterna är martyrer. Deras representanter får utstå såväl hot som grovt våld, de får sina hem attackerade, de får sparken från sina jobb, de utesluts ur sina fackförbund, deras möten tvingas avbrytas sedan de attackerats av våldsverkande meningsmotståndare och de har all etablerad media emot sig. Jag kan inte tänka mig att det finns någon annan grupp i västvärlden som är så förföljd och utsatt som just Sverigedemokraterna. T.o.m. våra grannländer har reagerat på problemet.

Sverigedemokraterna gör helt rätt som lyfter fram dessa problem. Det får inte under några som helst omständigheter gå till så här i en västerländsk demokrati år 2010, det är totalt oacceptabelt!

Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
Man ska helt enkelt inte samarbeta med partier som har som enda syfte att vara egoist och fascist/rasist osv.
Det är redan bevisat åter igen och igen att SD's ledare (inklusive partiledare) inte vill ha in "annorlunda" människor.
De vill stoppa invandring från länder där man inte är vit och fin.
Sverigedemokraterna är varken fascister eller rasister. Och nej, Sverigedemokraterna vill inte stoppa all invandring från icke-vita nationer. Varifrån har du fått det?

Citat:
Man vill ha bort de där sjuka homo, bi och transsexuella människorna för de är sjuka likaså som pedofiler.
Sedan när det bevisas vad de egentligen står för så kommer ursäkterna (nej nej det var inte så jag sa/menade).
Skitsnack. Sverigedemokraterna har ingenting emot s.k. HBT-människor. Återigen - varifrån har du fått det?

Citat:
marknadsföring, marknadsföring, marknadsföring..
Då kan man få folk att tro vad som helst.. utlänningar är blattar, blattar är våldtäktsmän (ja kvinnorna och barnen också.. eller hur?).
Alla "utlänningar" är inte våldtäktsmän och det har Sverigedemokraterna heller aldrig påstått. Däremot så är "utlänningar" från vissa delar av världen extremt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken enligt oberoende organisationer såsom Brottsförebyggande Rådet och norsk polis.

Varför sprider du lögner?
simals är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 12:16 #2
spock spock är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
spock spock är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av simals Visa inlägg

Skitsnack. Sverigedemokraterna har ingenting emot s.k. HBT-människor. Återigen - varifrån har du fått det?
Deras partisekreterare Björn Söder är i allra högsta grad emot HBT-människor, han har några galna uttalanden på sitt track record. Det är väl problemet med partiet, många av deras representanter har väldigt tveksamma åsikter. Sen putsas det till i den officiella partilinjen.

Deras politik har väldigt stora brister ekonomiskt också, de beräknade besparingarna på att minska invandringen överdrivs kraftigt. Magnus Betner skriver bra och underhållande om ämnet: http://www.magnusbetner.com/2010/06/...raterna-del-5/
spock är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 18:38 #3
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av spock Visa inlägg
Deras partisekreterare Björn Söder är i allra högsta grad emot HBT-människor, han har några galna uttalanden på sitt track record. Det är väl problemet med partiet, många av deras representanter har väldigt tveksamma åsikter. Sen putsas det till i den officiella partilinjen.
Det är nog större andel av KD's anhängare som är emot HBT-personer.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 13:34 #4
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Att försöka hävda att SD i en vågmästarroll är bra för Sverige är väl att ta i? Det skulle ju leda till att vi får en minoritetsregering, en bred koalition eller till och med nyval och i båda de första fallen blir regeringen handlingsförlamad. Vill återigen be folk blicka tillbaka på när Ny Demokrati kom i in riksdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av simals Visa inlägg
Alla "utlänningar" är inte våldtäktsmän och det har Sverigedemokraterna heller aldrig påstått. Däremot så är "utlänningar" från vissa delar av världen extremt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken enligt oberoende organisationer såsom Brottsförebyggande Rådet och norsk polis.
Fast det finns faktiskt en grupp som är solklar etta för nästan alla brott - Män. Jag säger inte att män ska förbjudas, jag känner många trevliga män som inte våldtar. Det har dock blivit ett problem i samhället som jag inte tror kan lösas på något annat sätt än att vi tvångsaborterar alla manliga foster så att det inte födds fler män och att vi försöker utbilda de vi redan har här i vår kultur.

Ironi går ju fram dåligt på nätet men jag hoppas du i alla fall börjar fundera på hur vettigt det är att bunta ihop folk i grupper beroende på deras kön, härkomst eller religion. Det blir så fel vilket jag tycker skämtet ovan belyser.

Edit: Jag tycker den här sidan har en ganska bra utläggning om brottsstatistik och invandrare:
http://www.zaramis.nu/blog/2008/02/1...och-etnicitet/

Senast redigerad av rhuse den 2010-09-15 klockan 13:38
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017