FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jodå ledningen tog avstånd från Drors aktion http://www.nyhetsverket.se/nyhet/101...e-SD-m%C3%B6te
Men sedan kan man titta på vad demokrati innebär. Och visst är det rätten för alla att yttra sina åsikter och då naturligtvis de som är motståndare till SDs rätt också. Men yttrandefrihet innebär också att du heller inte skall förvägra andra människor att yttra sig under skenet av att du använder din yttrandefrihet. Och det är precis det man gör om man stör ut SDs torgmöten med visselkonserter. Så handlingen att störa dem är inte förenat med ett demokratiskt synsätt. Nu skall det väl iof tilläggas att definitionen av demokrati kan skilja en del och faktiskt inte är fullt ut enhetligt definierad i alla delar. För i begreppet kan också saker som allas möjlighet att till att väljas till en församling ställas mot om alla verkligen har förutsättningar att göra det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan ni ta en titt på denna video och förklara för mig hur Jan Guillou har fel eftersom han anser att SD inte är rasister: http://www.youtube.com/watch?v=7dwmYzZwxrQ
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Då skulle man även kunna säga att majoriteten av de högerextrema, främlingsfientliga, nazisterna, röstar på partier som är mycket värre än Sverigedemokraterna, ännu längre ut på högerskalan. Och då är ju inte Sverigedemokraterna så farliga ändå.
Det jag menar är att vi accepterar Vänsterpartiet, men inte Sverigedemokraterna. Jag menar att SD har gått fram, för att fler nu än tidigare håller med om att invandrings- och integrationspolitiken är misslyckad. Man kan inte säga att SD står för odemokratiska värderingar. Att försöka stoppa SD, med alla till buds medel, det är däremot odemokratiskt, därav min harang om Dror Feiler. Nu får vi se i morgon hur mandatfördelningen verkligen blir, om Alliansen ändå får majoritet behöver vi inte bry oss så mycket om SD. De etablerade partierna kan väldigt enkelt om fyra år ta tillbaka de röster som förlorades till SD i detta val. Det enda man behöver göra är att fundera på vad som gjorde att drygt 5% av väljarkåren valde SD och förändra sin politik därefter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Såg en banderoll på väg in till centrum (Göteborg) där det stod:
"Ni röstar på Alliansen Vi rustar för revolution" Revolution stod med rött. Med tanke på Lars Ohlys slagord om att de måste ta till utomparlamentariska metoder känns det som att något otrevligt kan hända. Vänsterextremisterna har ju tidigare varit relativt lugna så länge vänsterkartellen har haft makten, men nu när de är ett mindre parti än Sverigedemokraterna känns det som att värre saker än stenkastning och misshandel kan inträffa. Och samtidigt håller de på och är förbannade över "högermedia"... Hur kommer det sig att "högermedia" inte granskar vänsterextremisterna mer än att kalla de för vänsteraktivister när de misshandlar folk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så kasta sten mot poliser är att ge sig på packet på andra sidan? Att krossa skyltfönster på oskyldiga företagare är att ge sig på packet på andra sidan? Eller kasta sten på förbiåkande bilar? Vänsterextremister är inga helgon. Faktiskt tillhör de bland de värsta i samhället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Själv tillhör jag en liberal skara som gärna skulle slippa BÅDE Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet i Riksdagen. Båda har ett brokigt och odemokratiskt förflutet (jag har läst på min politiska historia ganska väl) och jag betvivlar mycket starkt att det någonsin går att tvätta bort helt. Kommunism och nationalpopulism stinker rätt rejält i min näsa. Men vill 11-12% av svenska folket har dom där så är det inte mycket att göra. Bara att acceptera.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Att tro att "Ni röstar på alliansen, vi rustar för revolution" skulle vara skrivet av vänsterpartister för att det är skrivet i rött förstår jag faktiskt inte hur man kan göra. Troligt är väl att det är skrivet av t ex SKU eller någon lite anarko-grupp på vänsterkanten. Citat:
Jag tycker det är där vi har något att kartlägga och bekämpa - inte tro att vi bor i ett sådant underbart land att värsta hotet mot vår demokrati är en arg man beväpnad ett färgglatt blåsinstrument.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |
|
|