FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Anledningen till att folk röstar på SD är att de inte hör några vettiga lösningar på integrationsproblemen och invandringsbrottsligheten. Skulle meningsmotståndarna till SD ta en paus från rasism-anklagandet och anti-SD-klistermärke-uppsättandet, och börja förklara vilka åtgärder som behövs för att förbättra integrationen och minska brottsligheten i de invandrartäta förorterna skulle de där 14 % ovan troligen vara lite mindre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det finns inga andra partier i Sverige som vill gora radikala forandringar inom invandringen. Skulle daremot alliansen eller dom rod-grona komma med asikter om invandringen eller erkanna alla dess problem sa skulle Sverigedemokratrerna ga i grav och aldrig mer ateruppsta. Men partierna inom alliansen och de rod-grona skulle tappa valjare om dom talade sanning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
detta stämmer tyvärr inte många röstar på SD för dom är rasister eller "smyg rassar" som många även kallas. Det handlar alltså inte om "jag tycker att vi inte har råd med att ta in mer invandrare". Utan det handlar om "dom där utlänningarna.. dom är inte lika bra som oss svenskar". SD är inte bara kopplad till folk som känner folk som varit granne med en snubbe som varit med i nazist grupper. SD medlemmar/ledare har själva sagt att utlänningar är mindre värda. SD medlemmar/ledare har själva sagt att muslimer är farliga. SD medlemmar/ledare har själva varit högst aktiva i nazist, fascist, och rasist grupper. SD medlemmar/ledare tycker ofta att andra är mindre värda. Det handlar om populistisk politik som endast är till för att ragga röster. Att de är mer rumsrena nu är endast ett sätt att få fler röster. Dom är och förblir rasister och "andra är mindre värda" partiet. Att svenskar röstar på dem är förfärligt och ett STORT steg tillbaka! Jag är 2 meter lång, rött skägg och blond.. jag rakar ofta skallen för det är härligt. Jag har varit med om förfärliga saker som är orsakade av just "utlänningar". Men jag har mer vett i huvudet och vet att alla är inte likadana.. Men alla har lika värde tills de bevisar att just DEN INDIVIDEN är idiot.. Skit samma om han/hon är muslim, kristen, bög eller vit osv osv osv. Om ett parti i USA hade varit en kopia på SD.. Alltså ett parti som startades av föredetta nazister.. Då hade ni fått höra rabalder i USA kan jag lova om de fick den uppmärksamhet som SD gör i sverige. Så försök inte. Plus.. Vill vi verkligen bli som USA? Dom har ju inte kommit lika långt som vi gjort på en enda punkt någonsin. Vare sig det är ekonomi, jämställdhet eller tolerans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Precis. De etablerade partierna har ett val här, antingen tar man ett större tag i invandringsfrågan eller så låter man SD växa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag är som sagt ingen presumtiv SD-röstare, men tror du har en poäng här.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att du sedan säger att det har funnits nazister i SD, jaha, okej? Både gamla Högerpartiet (numera Moderaterna) och Socialdemokraterna har haft nazister i sina partier, irrelevant att ta upp sådant som var för länge sedan och som har åtgärdats. SD är inte vad det var förut, det är ett parti som har rensats upp och blivit kvitt nazisterna och rasisterna och borde således bli kvitt stämpeln också. Citat:
Citat:
Även fast jag inte har åldern inne för att rösta så deltog jag i pollen här, en självklar röst på Kristdemokraterna blev det för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Kopplingar till? Det är deras egna representanter i demokratiska val.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan spelar det ingen roll om de praktiska åtgärderna egentligen inte har något med invandrare att göra. Att få fler lärare i skolorna, fler poliser på gatorna, göra det lättare för ungdomar att hitta jobb osv, tacklar invandringsbrottsligheten ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
I övrigt håller jag med dig. Ökad övervakning och fler poliser på gatorna skulle inte alls skada men framför allt måste man förebygga brottsligheten bättre. Har ett mord skett så är det redan för sent och det spelar egentligen ingen större roll vad som görs i efterhand. Flera liv har redan raserats. Karl Roos kritiserar tydligen läsare av Aftonbladet. Menar du då att en väsentlig andel av Sveriges befolkning är för korkade för att få ha en åsikt? Jag skulle snarare tro att det är bland AB-läsare man hittar den största andelen SD-anhängare och en stor del av övriga anhängare återfinns säkerligen bland de som inte läser någonting alls. Vad nu det ens har med saken att göra. Tyvärr gör hög arbetslöshet att partier som SD växer i popularitet vilket tydligt visar på bristerna i en demokrati. Vem tror egentligen innerst inne att de är kapabla att göra bättre ifrån sig än de etablerade partierna? Ytterst få skulle jag tippa på. Det handlar snarare om att hitta syndabockar för att få känna sig lite bättre själv - "det är inte vårt fel att det blivit så här, det är dom andra". Jag har träffat ett antal personer med starka högeråsikter (SD och högerut) genom åren och min personliga erfarenhet är att majoriteten är människor som inte lyckats med något, som blivit av med jobbet, känner sig obekväma med det som är annorlunda etc. och som vill ha någonting enkelt att skylla på. Övriga är antingen äldre människor som är vardagsrasister "av arv" så att säga eller mer välmående personer som inte vill betala för någonting annat än sig själv och de sina. De senare är de farligaste då det ofta är de som styr och finansierar fotfolket. Ledningen inom högerextremismen kommer nog alltid att finnas kvar, det gäller bara att se till att de inte lurar med sig allt för många när det sker dramatiska samhällsförändringar såsom en kraftig lågkonjunktur.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-14 klockan 00:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Man kan enkelt konstatera att invandrare har olika bakgrunder och att det inte går att dra dem över samma kam. Men det är inte ett försvar för eller en lösning på de enorma problem som finns i de segregerade invandrartäta förorterna. Senast redigerad av Santos den 2010-09-14 klockan 17:29 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|