FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur kan du först sitta i den här tråden och kritisera andra för att sprida lögner och inte använda sig av fakta för att i exakt samma tråd sitta och göra exakt detsamma själv? Länka till artikeln där Jimmie Åkesson uttryckligen berättar att det tidigare funnits nazister i Sverigedemokraternas partitopp.
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc Sedan har vi ju Fredrick Federley (a.k.a. Ursula) i Centerpartiet som inte heller han är den skarpaste kniven i lådan. Men jag håller med dig helt och hållet. Det är verkligen skrämmande hur t.ex. en person som inte ens gått ut gymnasiet pga. att han var underkänd i matematik kan bli Sveriges finansminister. Citat:
Att invandrare skulle diskrimineras på svenska arbetsplatser i någon större utsträckning är jag mycket skeptisk till. Anledningen till att många invandrare har så svårt att hitta jobb är nog snarare pga. att de saknar utbildning (alternativt har någon utbildning från sitt hemland som inte kan verifieras) samt att de inte behärskar det svenska språket ordentligt. Rasism existerar knappt i dagens Sverige, vem har t.ex. inte minst ett par bekanta med invandrarbakgrund? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 16:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Sedan får jag väl ta och krypa till korset och erkänna att jag nog var lite väl snabb och obetänksam när jag skrev mitt senaste inlägg, jag får skylla på att jag hade lite halvbrådis. ![]() Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Just my two cent.
Vad ar det for fel pa Sverige? Nar ni har val i Sverige sa sprids det i hela varlden, just for att ert val ar speciellt i jamforelse med andra lander. Det finns inga andra lander i varlden som det skrivs sa mycket om som just Sverige (forotum diktaturlander). Jag tycker att alla partier, oavsett asikter ska i inom en demokrati fa saga vad dom tycker och tanker. Sen om det finns manniskor som ger sig pa dom och orsakar fysiska skador sa tyder pa en svaghet eller skriver ner dom i olika forum och community. I USA, dar har vi ocksa mycket manniskor av den sorten som vill minska invandringen men inte blir dom misshandlade at hoger och vanster. Har har dom samma ratt till publicitet som ovriga partier, oavsett hur manga % dom haft i undersokningar och tidigare historia. My point! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Anledningen till att folk röstar på SD är att de inte hör några vettiga lösningar på integrationsproblemen och invandringsbrottsligheten. Skulle meningsmotståndarna till SD ta en paus från rasism-anklagandet och anti-SD-klistermärke-uppsättandet, och börja förklara vilka åtgärder som behövs för att förbättra integrationen och minska brottsligheten i de invandrartäta förorterna skulle de där 14 % ovan troligen vara lite mindre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad är det som är så fruktansvärt med Sverigedemokraternas åsikter? Att de vill föra en mer restriktiv invandringspolitik och istället satsa på att integrera de som redan har kommit hit? Att de vill utöka flyktinghjälpen i krisområdenas närhet och utöka stödet till de invandrare som frivilligt önskar återvända till sina hemländer? Att de vill stärka den svenska kulturen? Invandrarna är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken (i många fall så har de en överrepresentation på 5-6 ggr) och bland vissa invandrargrupper är arbetslösheten så hög som 80%! Hur har du tänkt lösa dessa problem? Genom att fortsätta sitta med armarna i kors nynnandes på "We shall overcome" och plocka in 1 000 000 invandrare till och hoppas att de gigantiska problemen löser sig själva? Sverige behöver egentligen inte ta emot några invandrare öht, det är absolut inte någon som tvingar oss. Men det gör vi ändå, av ren och skär välvilja! Vi ger människor som kommer från krisdrabbade områden en chans att börja nya liv i Sverige, vi ger de tak över deras huvuden, mat på bordet, pengar i plånboken, utbildning, sjukvård, skydd mot brottslighet genom vår välutvecklade och icke-korrupta rättsstat mm. Är det verkligen så egoistiskt att begära att de visar oss lite jävla respekt och hänsyn genom att lära sig vårat språk, skaffa sig ett ordentligt arbete (eller åtminstone försöka) och inte begå brott som tack för vi inte bara har räddat deras liv utan också gett dem tillgång till världens bästa välfärdssamhälle och rättsapparat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja absolut! Du har inte jobbat på krogen, det märks, men det har jag.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|