FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#141 | ||
|
|||
Medlem
|
Angående SD så tror jag att de har vind i seglen av den här smutskastningsgrejen som körs mot dem hela tiden.
Jag menar det är ju smått bisarrt att man inte kan han en saklig och anständig debatt i ett demokratiskt land om integrationsfrågor. De befintliga partierna vägrar ju röra saken helt, bortsett från folkpartiet möjligtvis som har lite utspel. Jag menar det blir ju konstigt när bara en åsikt är accepterad och allt som avviker från det "hjälper Sverigedemokraterna" eller "bereder väg för främlingsfientliga krafter" och det ena med det andra. I synnerhet när exempelvis nordiska grannländer som Finland och Danmark ( och möjligtvis även Norge har jag något svagt minne av) har en integrationspolitik som är annorlunda mot den vi för här, men det får inte ens tas upp till debatt, och inget riksdagsparti vågar alls befatta sig med det. Nu gillar jag personligen inte SD, och egentligen inte enfrågepartier överhuvudtaget men man måste säga att det är ganska anmärkningsvärt hur något kan vara så extremt politiskt tabu. I synnerhet när vänsterns partiledare kallade sig kommunist för inte alls länge sedan, men kommunism är ju en snäll ideologi utan diktatur och massmord så det är väl skillnad? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Man måste motivera människor att ta ett steg i rätt riktning, t.ex. genom just subventionering. Motivation är en av hörnstenarna i en marknadsekonomi. Kan man inte motivera människor så väljer de flesta den enkla vägen.
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 20:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
|||
|
Citat:
* Samtliga kommunistiska stater är eller har varit diktaturer. * De stater i Europa som har invadrarfientliga partier i sina respektive parlament är inga diktaturer (Österrike, Frankrike, Holland..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 20:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag upplever att vänstersidan tycker att folket är för dumma för att fatta egna beslut och att staten måste fatta beslut och lagstifta om förbud för folkets bästa medan högersidan är mer för personlig frihet och individens egna ansvar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Sedan får jag väl ta och krypa till korset och erkänna att jag nog var lite väl snabb och obetänksam när jag skrev mitt senaste inlägg, jag får skylla på att jag hade lite halvbrådis. ![]() Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 20:18 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|