Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-07, 16:33 #71
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv

När det gäller SD så gick jag och röstade i kyrkovalet för första gången i mitt liv för några år sedan. Orsaken vara att jag inte ville att SD skulle kuppa sig in.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:39 #72
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Du spekulera och eftersom Klas är min påhittade person så är han nöjd med de bidrag han kan få utan att någon ställer krav.

Muhammed kan svenska perfekt. Han är en naturlig språkbegåvning. Han vill helt enkelt leva på bidrag till kursen börjar.

Håller med dig att de flesta vill jobba och göra rätt för sig men de som tycker man kan leva på bidrag, samma pengar som i stället kunde gå till sjukvård etc, bryr sig inte om sina medmänniskor. Dessa behöver krav på sig eller så får de acceptera att de får mat varje dag men inte kan resa på semester varje år.
Hehe, det här är lite komiskt faktiskt. Du missar lite av kärnan i mina svar samtidigt som du är inne och nosar på det själv. Det handlar som du själv säger om en liten minoritet utav de människor som hamnar i sådana situationer. Deras plats fylls enkelt utav andra personer som vill arbeta så det gör ingen som helst skillnad för samhället i stort. Tvärtom är det en viktig nyskapande dynamik på den moderna arbetsmarknaden som leder till att bättre lämpade personer finns på arbetsplatserna. Det är bättre rent samhällsekonomiskt samtidigt som det är trevligare för såväl kunderna som arbetskamraterna med motiverad personal.

Citat:
Syftet är väl att vi i så stor utsträckning som möjligt ska hjälpa medborgarna i från bidragsträsket till förvärvsarbete genom både piska och morot. Piska genom att tar du inte det jobb som erbjuds får du räkna med lägre ersättning, morot genom att när du får lön så får du mer kvar i kuvertet.
Det där är enklare sagt än gjort vilket alla politiker vet vid det här laget. De flesta som lever på bidrag har det ganska knapert och att sänka bidragen är inget alternativ. Det är dock många som inte ges någon motivation att arbeta, t.ex. barnfamiljer där ingen av föräldrarna arbetar. Inte på grund av att bidragen är för höga eller för att lönen är för låg utan på grund av bidragsreglerna.
Gammal 2010-09-07, 16:40 #73
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Jan Eriksson: Eftersom du uppenbart gillar nuvarande regerings arbetsmarknadspolitik så kan du gärna få förklara för mig vad som är så bra med att inte omskola människor för att istället låta dem bli utförsäkrade och hamna hos socialen.
Gillar inte allt som Alliansen står för men jämfört med det Röd-Gröna blocket så tycker jag att Alliansen är mindre dåligt.

Jag bor i Vallentuna och i kommunalvalet blir det Alliansen med skulle jag tex bott i Märsta så skulle det blivit Socialdemokraterna som jag tycker driver en mycket bra politik där.
Gammal 2010-09-07, 16:46 #74
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är dock många som inte ges någon motivation att arbeta, t.ex. barnfamiljer där ingen av föräldrarna arbetar. Inte på grund av att bidragen är för höga eller för att lönen är för låg utan på grund av bidragsreglerna.
Gott, ge dem motivation genom att...?

Jag tror att vi inte står så långt ifrån varandra. Vi ser bara lösningen på problemmet på olika sätt. Sen vilket sätt som är bäst beror på fall från fall. En del ska tvingas ta jobb annars blir det inget bidrag. I andra fall så kan bidrag en viss tid vara berättigat eftsom det i långa loppet kan få ut dessa personer på arbetsmarkanden.
Gammal 2010-09-07, 16:48 #75
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Glömde att jag håller med dig här. Vi ska inte tvinga någon till arbete men de får räkna med att kuvertet inte är lika tjockt då. Genom den informationen så vet de vad som är bäst för dem själva...
Men, snälla du, så är det redan
Gammal 2010-09-07, 16:49 #76
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Skrämmande många på SD och skrämmande få på MP hittills. Man skäms nästan för att vara svensk eller WN.are.
Det är väl mer skrämmande att det finns 5 st kommunister här.
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:52 #77
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Gott, ge dem motivation genom att...?

Jag tror att vi inte står så långt ifrån varandra. Vi ser bara lösningen på problemmet på olika sätt. Sen vilket sätt som är bäst beror på fall från fall. En del ska tvingas ta jobb annars blir det inget bidrag. I andra fall så kan bidrag en viss tid vara berättigat eftsom det i långa loppet kan få ut dessa personer på arbetsmarkanden.
I just det fallet genom att inte justera bidragen så att man faktiskt får ett betydande tillskott i kassan om den ena föräldern arbetar.

Håller i övrigt med dig, jag anser att myndigheterna bör bli mindre stelbenta och göra bättre individuella anpassningar. Är dock tveksam till att det någonsin kommer att ske, åtminstone inte på ett bra sätt.
Gammal 2010-09-07, 16:53 #78
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

Citat:
Gillar inte allt som Alliansen står för men jämfört med det Röd-Gröna blocket så tycker jag att Alliansen är mindre dåligt.

Jag bor i Vallentuna och i kommunalvalet blir det Alliansen med skulle jag tex bott i Märsta så skulle det blivit Socialdemokraterna som jag tycker driver en mycket bra politik där.
Du undvek frågan men det är ok, den var minerad.

Kommunalval är något helt annat än riksdagsval och jag röstar sällan lika i de olika valen så där har jag inget kommentar ang. alliansen kontra rödgröna. Kommunalvalen handlar oftast mycket lite om blockpolitik och genomdrivande av ideologi (med vissa undantag) och mer om vad de tycker är rätt för kommunen. Det kan bero på att det är jävligt dumt att skita där man äter så att säga.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:55 #79
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av THL Visa inlägg
Nej varför det? I och med att de röstar på vänsterpartiet är de inte "riktiga" kommunister och tämligen harmlösa.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-09-07, 16:57 #80
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av THL Visa inlägg
Antingen så lever du i forntiden och har noll koll på verkligheten eller så var det ett skämt så jag tror vi hoppar att gå vidare på det spåret.

Det är väl bara Carl B Hamilton som skulle vara korkad nog att fälla ett sådant påstående idag, om ens han

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017