FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Personligt:
Jag är värdelös på matematik, och har utvecklat många fina projekt i PHP. Det handlar nog mer om vad för projekt och idéer du har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom så är PHP väldigt förlåtande och låter dig lösa saker med nästan hur hemska fullösningar som helst ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så är det inte så mycket att kunna "räkna" matematik. Programmering är logiskt. Matematik är logiskt.
Vad som är logiskt i programmeringen (som man normalt inte klarar sig utan) är detta: (exempel) PHP-kod:
PHP-kod:
PHP-kod:
Sen själva funktionsnamnen och allt det andra kan underlättas med diverse ramverk, men det logiska tänkandet måste fortfarande hänga med. Sen kan det ju finnas behov av matematikkunskaper för att kunna göra vissa moment och funktioner, men det är en annan femma ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jopp.. ett tips är att vara lite som en shackspelare; att försöka förutse vad som skulle kunna hända. som exempel att läsa ur en databas, man skriver kod som hämtar ut det.. men vad händer om det inte kan läsa alls ur databasen eller vad händer om resultatet blir 0 rader?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet ni bra guider där man lär sig PHP?
De får gärna vara på Svenska. Jag har kollat lite i Internetworlds men skulle vilja ha lite fler som kan förklara lite mer och dessutom förklara saker som är lite mer avancerade. Undrar även om det fungerar bra att programmera i notepad ++? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|