Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lära sig php: Svårare om man har svårt för matte?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-16, 23:50 #31
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Precis som tidigare nämnt så är webbprogrammering (just php) inte så avancerat ofta. Om du ska göra en vanlig webbshop så är det inte mer matte än de fyra räknesätten.

Men om du nu vill börja bli lite mer "hardcore" och kanske skapa egna sorteringsalgoritmer på vektorer/matriser (arrayer). Eller kanske börja med bildanalys (typ jämförelse av två olika bilder) så kommer det helt klart bli mycket matte.

Även om du ska göra spel så börjar det bli en del matte, dock relativt simpel, beroende på vilken nivå du ligger på själv.

Kanske blev en del skrivet, men det jag vill att du ska ta med dig; det är inte så jobbigt, om du inte ska bli riktigt avancerad. Php är en enkel ingångspunkt till programmering, sen hur "rätt" den är kan ju diskuteras någon annanstans (på grund utav enkelhet att "fuska" osv..).
terbon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-24, 21:08 #32
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av terbon Visa inlägg
Precis som tidigare nämnt så är webbprogrammering (just php) inte så avancerat ofta. Om du ska göra en vanlig webbshop så är det inte mer matte än de fyra räknesätten.

Men om du nu vill börja bli lite mer "hardcore" och kanske skapa egna sorteringsalgoritmer på vektorer/matriser (arrayer). Eller kanske börja med bildanalys (typ jämförelse av två olika bilder) så kommer det helt klart bli mycket matte.

Även om du ska göra spel så börjar det bli en del matte, dock relativt simpel, beroende på vilken nivå du ligger på själv.

Kanske blev en del skrivet, men det jag vill att du ska ta med dig; det är inte så jobbigt, om du inte ska bli riktigt avancerad. Php är en enkel ingångspunkt till programmering, sen hur "rätt" den är kan ju diskuteras någon annanstans (på grund utav enkelhet att "fuska" osv..).
Tack för svaret! Såg det inte förrän nu. Skall ha det i mina tankar.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017