FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker som sagt att du inte borde bry dig om kläderna särskilt mycket. Släng bara på dig något som ser 'okej' ut. Prata 'bra' och visa att du verkligen är intresserad av jobbet - så är det ditt. Lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
..men det absolut viktigaste av allt:
Hel och ren. Skippa de nyinköpta jeansen med hål på knät alltså. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Haha.
Jag får se hur det blir, ska iaf vara fräsch, raka skägget och se stilig ut så om det blir slimade jeans byxor eller de med hål i spelar inte så stor roll tror jag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Banned
|
Inte så glamoröst, skolfotograf. Men som första jobb efter studenten är det väl ok. Nu har jag legat ett år i sängen med datorn utan att ha gjort något speciellt så vad som helst är väl nästan bättre :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Lycka till med intervjun ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Slitna jeans, t-shirt/skjorta och converse is the shit. Det har jag varje dag, ingen som klagat än
![]() När jag fick jobbet (intervjun dvs) slängde jag på mig en enklare kavaj på toppen men jag hade enbart ett par skitiga skateskor som luktade mögel. Fick jobbet och köpte nya skor så fort jag hade råd ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Jag tycker det är självklart att man ska försöka se prydlig ut när man ska på anställningsintervju. Det visar att man både har respekt för arbetsplatsen och de personer som har till uppgift att intervjua en.
Att gå klädd i trasiga jeans (som förvisso kan vara högsta mode) och skitiga gymnastikskor stärker nog bara bilden/fördomarna om ungdomar som lata och ovilliga att anpassa sig. Om det råkar bli överdrivet "bra" klädsel visar det bara på att du är beredd att göra uppoffringar och anpassningar. D.v.s inte vara någon som sätter sig på tvären hela tiden. Jag tror det är betydligt större risk att få nobben om man är "dåligt klädd", än om man råkat gå till överdrift åt andra hållet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tips finns här: http://www.metro.se/se/article/2007/09/12/07/2604-48/
Och btw, klä dig som du vill, bara du trivs i det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska läsa den intervjun som fooztr länknade nu, samt att jag ska klä mig lite i de kläder som jag känner mig stilig i & hör hemma.
Tack för alla råd & tips |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Det märks direkt om man inte känner sig trygg i kläderna man bär. Ha något som känns som "dig" och som du själva trivs i, så ökar chansen att du ger framställer dig själv bra dager.
Givetvis ska man inte klä ner sig, men det kan vara minst lika dåligt att klä upp sig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|