FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
När jag har varit på föreläsningar med representanter från finanssektorn (som borde vara en relativt strikt bransch) har det varit jeans på uppskattningsvis 75%. Och alla (män) har haft kavaj, det däremot verkar vara standard. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror kunnighet och att du visar ett starkt intresse är viktigare än hur fina skor du har på dig.
Hur många arbetsgivare har egentligen tänkt "han verkade passa för utmärkt för tjänsten, men de där converseskorna och blåa jeansen... nej vi tar någon annan"? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag kör med slitna jeans, skjorta, vita converse. Om du har den stilen så är du halvt inne ![]() Sen är en stor general lös prilla ganska sexigt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
JavaBlue:
Nej, det är inte jättevanligt. Men så länge man inte känner till om företaget har någon dresscode så är det dumt att ta risker. Jag gör helst inte det första gången jag träffar en ny kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
jag driver en byggfirma och skulle anstalla en snickare, han kom pa intervjun pa bestamd tid och allting, inga problem eller sa, en toppenkille. nar han kom, sa hade han pa sig kostym, skjorta, slips och svarta skor med slickad frisyr ocksa. jag fragade honom "ar du radd for lite skit under naglarna?" och det var han ju inte men jag var tvungen att fraga med tanke pa kladvalet han hade. han blev anstalld senare och har arbetat ett tag hos mig nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag ska nog köra converse, jeans och skjorta eller stickad tröja. Vill lyckas & Få ett jobb ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Banned
|
Oj, blev precis uppring och ska på min första arbetsintervju nu på tisdag! Nervöst :P
Men nu hoppas jag att det går bra och jag lärt mig någonting av arbetsförmedlingens jobbcoacher :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Antar att jobbet inte var att sitta på kontoret/vara revisor så det där som du säger är troll/overkill för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad äre för slags jobb? Mitt jobb är inom it, marknadsföra olika prdoukter irl för privatkunder under sommarn. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|