FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jo det är delvis sant, jag har kontakter som är egenföretagare / frilansare och då ringer ju inte kunderna direkt kl 08:00. Det är ju olika beroende på arbetsgivare och om man jobbar ensam eller i ett företag där man ska vara på ett kontor t.ex kl 08:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Även om vi inte är på kontoret innan kl 9 så börjar ändå kunderna ringa vid 8.
Det är ju tämligen naturligt då de kommer till sina kontor vid den tiden.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men nu är det inte så att alla som jobbar i it branchen, att deras kunder, 100% av dom, ringer kl 8. Mod kan ju gärna låsa tråden om den inte har något annat bättre för sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
|||
Medlem
|
Absolut inte, det räcker att någon eller några behöver kontakta en ibland. När man är egen har man oftast ganska få kunder som man arbetar med åt gången och dessa är därför ganska viktiga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Trådlöst:
Vad jag vill ha fram är att du inte ska få missuppfattningen att du kan ligga och sova till 11-12 varje dag bara för att du har eget företag. Kontorstid är 08-17 och då förväntas du vara tillgänglig - oavsett om telefonen ringer eller ej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
1. Gillar att sova 2. Sover till 11-12 varje dag Sen vet jag ändå vilka tider som är kontorstider, men 08-17 är ju inte standard, eller tänkte du så bara för att det är 8h's arbetstid en sådan dag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vill man sova till kl 11-12 på dagarna är det ofta inga problem om man jobbar med egna projekt som inte gör att man är bunden till att svara i telefon varje dag mellan kl 8-17. Gå din egen väg trådlöst och låt dig inte bli inlurad i några icke-regler som någon hittat på. Lycka till! Edit: Förövrigt: Denna tråden har spårat ur totalt, någon borde fram med ett hänglås eller två. Senast redigerad av elitasson den 2010-05-16 klockan 18:52 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men kristianE envisas hela tiden med sina inlägg och jag har ju trots allt lite vett i hjärnan att jag förstår att om man är egen företagare = kan man jobba fritt med egna projekt, men beställer jag en webbshop utav elitasson och vill ha klart allting, design osv, till nästa vecka, då kan han ju jobba på natten om han vill. Så länge det är klart och allting fungerar o båda parter blir nöjda. Mod får mer än gärna låsa tråd! Tack till alla som deltagit att svara med Gott! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|