Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbyrån vägrar slutföra min webbsida- lite råd uppskattas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-22, 01:04 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg

Däremot så är det mer provocerande att folk fortfarande verkar tro på det här forumet att man kan få en egenutvecklad ehandelslösning för typ 10k. Oavsett om man jobbar för en slavlön och är ninja på web så är det nära mission impossible.

Det spelar ingen roll. Kan ni inte leverera för 10k så behöver ni inte göra det. Levererar ni för en summa så ska det fungera.

Priset spelar inte roll på det sättet.

Säljer en butik en mikro för 10 kr så ska den fungera. De kan inte ta ifrån sig ansvaret bara för att den kostade 10 kr.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 12:00 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Det spelar ingen roll. Kan ni inte leverera för 10k så behöver ni inte göra det. Levererar ni för en summa så ska det fungera.

Priset spelar inte roll på det sättet.

Säljer en butik en mikro för 10 kr så ska den fungera. De kan inte ta ifrån sig ansvaret bara för att den kostade 10 kr.
Om du vill köpa en rolls-royce för 500 SEK så får du en Rolls Royce som är värd 500 SEK, dvs en riktigt dålig skrothög.....

Priset har en helt avgörande roll för vad man kan få för pengarna. Om man endast vill betala 10 000 SEK för en komplett e-handelslösning så borde man nog köpa något annat för pengarna eller spara dem, leevrantörerna kan inte trolla, folk som jobbar måste få skälig lön för sitt arbete....

Är man inte seriös som kund/beställare så bör man inte göra oseriösa beställningar, och sen ha mage att klaga.

Slaveri är avskaffat i de flesta av världens länder....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 21:24 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om du vill köpa en rolls-royce för 500 SEK så får du en Rolls Royce som är värd 500 SEK, dvs en riktigt dålig skrothög.....

Priset har en helt avgörande roll för vad man kan få för pengarna. Om man endast vill betala 10 000 SEK för en komplett e-handelslösning så borde man nog köpa något annat för pengarna eller spara dem, leevrantörerna kan inte trolla, folk som jobbar måste få skälig lön för sitt arbete....

Är man inte seriös som kund/beställare så bör man inte göra oseriösa beställningar, och sen ha mage att klaga.

Slaveri är avskaffat i de flesta av världens länder....
Rolls roysen kanske inte passar in här. Han gick inte till en av världens dyraste webbyråer. Han ville ha en hemsida från en "märkeslös" webbyrå.

I dagsläget räcker 10k gott och väl!

Som kund har man ju oftast ingen erfarenhet och vet alltså då inte hur mycket man ska betala. Lite research hjälper heller inte alltid då det är så olika och kunden kanske inte är bra på det heller.

Ett företag ska kunna ta emot en kund med noll erfarenhet ( det är därför kunden inte gör det själv ) och vägleda kunden till en lösning med ett bestämt pris.

Om jag bygger en hemsida som jag sedan säljer till en kund för 5k så kan jag inte förutsätta att den inte behöver fungera till 100 % bara för att jag endast tog 5k.

Men jag förstår precis vad ni menar Conny. Man får det man betalar för.

Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-22 klockan 22:07
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017