FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Flitig postare
|
StefanB: opensource != egenutvecklat . Ingen har påstått att man inte kan få en opensourcelösning för 10k.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
I dagsläget räcker 10k gott och väl! Som kund har man ju oftast ingen erfarenhet och vet alltså då inte hur mycket man ska betala. Lite research hjälper heller inte alltid då det är så olika och kunden kanske inte är bra på det heller. Ett företag ska kunna ta emot en kund med noll erfarenhet ( det är därför kunden inte gör det själv ) och vägleda kunden till en lösning med ett bestämt pris. Om jag bygger en hemsida som jag sedan säljer till en kund för 5k så kan jag inte förutsätta att den inte behöver fungera till 100 % bara för att jag endast tog 5k. Men jag förstår precis vad ni menar Conny. Man får det man betalar för. Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-22 klockan 22:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Så här skulle jag vilja ha mitt avtal formaterat med en utvecklare/designer. Är mitt avtal realistiskt eller bara ren fantasi? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
eller så gör du en specifikation och ber om en tidsplan som är rimlig för er båda.
När du fått leverans och ok:at den får designern skicka en faktura. Överklaga fakturan om det levererade inte överrensstämmer med det specificerade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr är detta alltför vanligt. Många vill tjäna snabba pengar och när dem redan fått pengarna blir dem omotiverade att slutföra ordentligt och gör det där lilla extra.
Min för mig är det en gåta hur dem tänker så, och varför dem gör det. När det gäller oss på 360vision kommer mer än hälften av alla nya kunder från kunder som rekommenderat oss. Det visar ju hur viktigt det är med nöjda kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Visst förstår jag att man i livet vill tjäna stora och snabba pengar men det förblir en gåta för mig varför man tappar motivationen när kunden har betalat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Senast redigerad av FredrikLund den 2010-03-24 klockan 18:38 Anledning: blev lite konstigt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
som är kunder och för dom som är utvecklare. Vi som är kunder, vi talar med varandra om olika företag, vilka som är bra och vilka som är mindre bra. Jag tycker det är bra med forum som WN där man kan komma i kontakt med utvecklare som kund och delge konstruktiv kritik. Men även höra hur vi kunder uppför oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-24 klockan 21:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Banned
|
Det var en förenklad version av ett avtal mellan en kund och en utvecklare, Conny
![]() Men din version var så som jag tycker att det ska vara mellan en kund och en utvecklare/designer. Är det så här 99% av avtalen ser ut mellan kund och utvecklare/designer som du visade det? Eller kan det skilja lite? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|