Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Men tvärtom så tror jag inte att "vanligt folk" som har tex kaklat några gånger att dom är kakelexperter och startar en kakelfirma. För att sedan hänga på kakelforum och tro att dom vet bäst om allt och alla andra (riktiga och utbildade plattsättare).
|
Jag är nybörjare inom kakelsättning. Har arbetat i kanske två år och man kan aldrig säga att man kan allt. För det finns mer och mer att lära sig.
Att starta en firma och börja kakla är inget för mig då jag inte har den kundkretsen som behövs vid starten och sedan har jag inte heller 10-15 års erfarenhet inom yrket. Så jag tillhör amatörerna än så länge
Kakelsättare som är självlärda är oftast duktigast, varför vet jag inte. Jag har själv en utbildning i grunden som jag sedan fick utveckla med lärlingstimmar att jag fick vara med en äldre man som hade arbetat ungefär 20 år inom branschen.
Men men. Nu återgår vi till trådens topic.
Jag skulle rekommendera Lars att bli kompis med en utvecklare. Då underlättar allting när man ska anlita människor till att bygga en hemsida. En kompis kan man då lita på till 100% att han inte går bakom ryggen på en.