Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Han anställer den som är bäst lämpad, den personen som kan tala för sin sak, som arbetsgivaren får bäst intryck av.
|
Du bad mig i ett tidigare inlägg sända ett e-postmeddelande dit jag vill arbeta som Nätverkstekniker. Jag skickade ett e-postmeddelande till IT-enheten på min kommun och fick detta svar
Citat:
Hej!
Vi använder i huvudsak Ciscos prylar men vi har även en hel del 3com. För att jobba med kommunikation inom Sundsvalls kommun så finns det olika krav beroende på om hu hanterar de centra delarna eller utrustning i spridningsnätet.
Certifikat är inte det viktigaste utan det är dina kunskaper. I och för sig så är certifikat ätt sätt att bevisa sina kunskaper. För att arbeta med de centrala delarna vill jag förutom att du ha gedigna kusnkaper inom kommunikationsområdet dessutom mångårig erfarenhet. För att arebte med spridningsnätet behövs inte lika djupa kunskaper och lång erfarenhet.
Några fastslagna krav finns allstå inte utan kraven anpassas till det behov som finns vid det aktuella rekryteringen
Hör av dig om du har ytterligare funderingar
|
Kort därefter fick jag följande.
Citat:
Lycka till med utbildningen!
Kul att du är intressera av vår arbetsplats. Vi har mycket intressanta arbetsuppgifter inom detta område. Du är varmt välkommen att höra utav dig när utbildningen är klar så får vi träffas och pratas vid om en eventuell anställning.
|