FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Klart du ska utbilda dig. Nätverk kommer inte försvinna
![]() Att ha pillat med Cisco prylar "på riktigt" är oftast väldigt meriterande. Om du vill jobba hos "kleti" så spelar det väl ingen roll men om du vill ha jobb hos dom stora operatörerna (Telia,Telenor,Tele2, BT osv) så är cert ett MÅSTE. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Jag vill helst arbete på Telia. Sköta nätverket. Sitta vid en dator och sköta det mesta tillsammans med andra nätverkstekniker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Certen får du räkna med att sköta själv. Både betala och ringa
Cornerstone själv för att boka provtid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att du får kunskaperna som krävs för att klara certifieringsproven.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Eller är detta dom "rätta" priserna för att ta cert? http://www.firebrandtraining.se/pris...na_2007&cid=33 Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-02 klockan 20:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Exempelvis 80 frågor på 120 minuter, max 15% fel och inom vissa delområden får du inte ha mer än 1 fel. Det kan förekomma bilder, filmer och annan media med frågorna. Eftersom frågor och svar oftast är på engelska bör man ha god teknisk språkkunskap inom ämnet innan man ger sig på ett prov. Det kan hända att man behöver gjort viss förarbete innan man går och skriver provet, tillexempel skaffat sig ett prometrics id. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() Jag kan ju baskunskaperna på engelska, läsa enkla ord och så. Men en hel text på kanske 10-20 rader kan jag inte läsa på engelska och sedan förstå vad jag har läst. För börja lägga i en växel nu om jag ska hinna. Men å andra sidan. Kommer jag in som nätverkstekniker på högskolan så har jag två år på mig att plugga engelska då hela kursmaterialet som sagt är på engelska. Men vad är detta för priser då: http://www.firebrandtraining.se/prislista Vilka cert är önskvärda för en arbetsgivare att en nätverkstekniker har om man tittar på länken som jag bifogade ovan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag kan meddela att det är ganska svår engelska i dom proven jag har skrivit (och jag både skriver och pratar engelska över väldigt bra). Även sen när du börjar jobba är med största säkerhet all dokumentation på engelska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Engelska är riktigt viktigt för att klara certen. Jag har gjort ett par nätverkskurser (CNE, MCP, CCNA) och när jag läste var det förkunskaper som Matte B och Eng B som gällde, men det kanske är ändrat.
Senast redigerad av Network den 2010-01-02 klockan 23:28 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|