FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När jag läste MCNA & MCP så var hela utbildningen på Svenska, men allt material var på Engelska, böcker, videos osv. Dessutom så tror jag inte att man översätter Cisco IOS & NX-OS till Svenska för att du har problem med din Engelska. (Windows Server finns på Svenska, men med tanke på att all utbildning sker på engelska så blir det nog problem mest)
Om du har problem med förståelsen, hur kom du igenom med godkänt i kursen i gymnasiet? Engelska är ett grundämne, ett ämne som man är tvungen att ha godkänt i för att kunna ansöka till en högre utbildning (Högskola/Universitet). Senast redigerad av Jonas den 2010-01-03 klockan 00:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
|
Gjorde en MCP för nåt år sedan som gällde ett säkerhetsdesign
för Server 2003. Hela provet var en ren läsförståelse på engelska där de försöka lura en till fel svar hela tiden. Hela provet byggde på ett visst antal scenarion (tänk olika enter- prise-företag) där det var ett visst antal frågor till varje. Det var mycket text att läsa till varje scenario. Första försöket låg jag bara några poäng under godkänt och andra försöket klarade jag med god marginal. Microsoft kör ju ofta sina Second Shot-drives under vinter- halvåret som gör att man får två försök till priset av ett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Jag ska söka den 15 April och sedan komplettera med mina betyg som jag ska läsa upp under vårkanten. Min engelska är inte hur dålig som helst. Jag kan prata flytande och förstå när andra pratar engelska med mig. När jag läser en text, då får jag det svårt att förstå. Och, ja det kan låta väldigt klent. Men utbildningen som jag ska söka till kräver endast högskolebehörighet och det är godkänt i en B kurs och det är Svenska B. Matematik A räcker att man har godkänt i. Från hemsidan: Citat:
Aja, vi får väl se vart jag befinner mig hösten 2010. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-03 klockan 00:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Banned
|
Den sidan jag länkade till tidigare här i tråden. Det kostade om jag inte minns fel nästan 100.000:- för att ta cert. Varför så dyrt egentligen?
Till exempel CCNA (6 dagar) 44.900:- och sedan CCNP (13 dagar) 96.900:- Sätter dom dessa priser för att dom garanterar till 100% att man tar certifikat hos dom eller beror prissättningen på andra faktorer? Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-04 klockan 11:21 Anledning: Stoppa in ett ord som jag glömde... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själva priserna för att göra provet varierar, men studerar du så finns det ofta ett subventionerat pris (voucher) från din utbildare. 2500 har jag betalat som mest (ccna).
Det finns inga garantier för att du skall lyckas ta cert, då det är helt upp till dig själv att klara det. Det är som vilket prov som helst. Har du inte tillräckligt med kunskap så.. Ta och kolla med t.ex. cornerstone, och hör med dom för priser och info. http://www.cornerstone.se/sv/Certifieringar/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
|
Citat:
Skall du leka kabelapa och dra kablar kors o tvärs, eller vill du sitta framför datorn och lägga upp användare mm? Nätverkstekniker är ungefär som Webbprogrammerare, vilken inriktning, tex. PHP, ASP, ASP.NET, JSP, Ruby mm Skall du ta alla Cert så har du några års pluggande framför dig. Om Microsoft inte har ändrat så har dom att du måste vänta en viss tid mellan olika cert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |