Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Undran om aktiekapital och domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-03, 23:10 #1
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
ok, först tack till er som gett ett informativt svar.

Några kanske bör ta och träna lite på läsekunskaperna. Det står "Måste revisorn godkänna värdet på portföljen som vid apportegendom?" så jag förstår inte varför alla snackar om apportegendom.

Domänerna ska in i bolaget oavsett värde, så det är även det en ickefråga. Frågan är, för att förtydliga: Kommer bolagets aktiekapital anses vara förbrukat eller kan domänernas värde anses motsvara fast egendom och därmed vara en del av aktiekapitalet?

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
det känns lite som att har du svårt att få ihop aktiekapitalet kanske du inte ska starta ett AB.
Om du läser en gång till så är inte aktiekapitalet ett problem, egna 30000 plus lån på 70000.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Amen. Det finns andra bolagsformer som troligen passar bättre.
Nej, det gör ju inte det, EF/HB är inte intressant i frågan. Hade de varit det så hade jag inte haft frågor angående AB.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Du äger ju inte ens domänerna, utan du hyr dom. Alltså 0 ägande värde i grunden.

Enda värdet är att du har rätt ett överlåta nyttjande rätten till ett visst värde till annan, dock så kan reglerna ändras så skulle kunna bli så att man inte får göra så i framtiden utan endast överlåta för registreringsvärdet.
Reglerna skulle också kunna ändras så att man bara får sälja domäner var 3:e onsdag i februari. Det du svamlar om har inte med frågan att göra.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017