Citat:
Ursprungligen postat av Thor
Nja, varken Ara, Anders Larsson eller Patrikweb har ju bidragit på ett positivt sätt, och det är dem jag reagerat mot. Anders Larssons senaste inlägg antyder ju att jag antingen är för korkad för att förstå att man ska betala skatt på eventuell vinst, eller så är jag kriminell och ämnar begå skattebrott genom att undvika skatt. Någon annan anledning har ju inte AL till att helt plötsligt påpeka att skatt ska betalas.
Inläggen som du själv, Rhuse, Jonny gjort är ju informativa och har tackats för i tidigare post.
|
Eftersom du inte nämnt i din uträkning att du tänkte skatta, ville jag påpeka det för dig. Du kanska hade tänkt att göra det ändå, eller så missade du helt enkelt att tänka på det - och i så fall har jag precis hjälpt dig att slippa fängelse för skattebrott - är inte det positivt, så säg!
I ditt första inlägg skrev du såhär:
Citat:
1/ Kan jag då bilda bolaget och redan första dagen köpa min egen domänportfölj för 70'000 och betala tillbaka min vän?
|
Frågan som jag ställde, som du hypotetiskt svarade på, var inte så mycket svar om verkligheten. Även om din privata kostnad för domänerna vore 50.000 / st så kommer inte din uträkning att gå ihop, eftersom du måste skatta vinsten.
Vill du ha ett konkret svar måste du ge konkreta förutsättningar, i detta fallet hur stor din kostnad varit för domänerna, inget hypotetiskt svammel.