FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Ett "civiliserat" land som Israel begår ständiga övergrepp och landets soldater har inte tillåtits tala med media. De flesta länder har använt tortyr i förhör, så även USA. Och, nej, jag menade inte att du är hjärndöd ![]() Nu tycker jag dock vi gott lite väl OT här så tycker vi avslutar diskussionen ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-15 klockan 19:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
EDIT: Observera att det är patientskyddet och integritetsskyddet som avses så liknelsen med Göteborgskravallerna tycker jag är helt irrelevant. Det är inte fråga om uppgifter till myndigheter utan medborgares integritetsskydd och rätt att söka vård utan att bli offentliggjord. Ja du förstår säkert vad jag menar. Senast redigerad av Westman den 2009-10-15 klockan 19:16 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kommer man ner i Europa så kan polisen beslagta kameror lite som de själva tycker
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-15 klockan 19:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
|
Citat:
Absolut. Hela den här diskussionen blir ju ganska hypotetisk, varje fall är unikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
|
Helt enkelt på att man kan och inte på att det finns solklart lagstöd. Jag hade faktiskt inte tvekat att göra det och sen överlämnat kameran till polis samtidigt med en anmälan. Sen som sagt är det upp till andra (åklagare, domstol etc.) att pröva om jag hade gjort rätt eller fel. Naturligtvis avser jag inte tillfällen som t.ex. om en pappa, släkting etc. skulle fotografera mamman och barnet på bb osv.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|