FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror det börjar finnas tillräckligt med aktörer i Sverige, varför försöker ingen slå sig in på de övriga nordiska länderna? Det verkar än så länge bara vara sverige som är ett riktigt stort community land, kolla bara lunarstorm i Danmark..vad har de,.,,50-60.000 medlemmar? det är ju i den bemärkelsen ett LITET community i Sverige....där finns nog en större möjlighet för fl-net att göra lite cash
![]() Att konkurrera med lunarstorm nu, känns lite som att starta en butikskedja och försöka konkurrera ut ICA.. ........ Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Inte för att jag försvarar sidan eller tar ställning men några av de saker du jämför med tycker jag är svårt att räkna som plagiat. Som att ha en loggo till vänster, en meny med flikar, sidinformation under menyn till vänster, en loginruta till höger, information om varför man ska bli medlem under den, och en ruta om man glömt lösenord är knappast plagiat eller något som lunarstorm kommit på. En mycket vanlig förekommande sidstruktur: ![]() Massor av sidor bygger på en liknande struktur, t.o.m. min egen sida använder den strukturen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Ric:
Visst, jag menar mer att man borde vara lite nyskapande. Säg att jag skulle starta en sökmotor, skulle jag då göra såhär?, bara för att den följer en framgångsrik mall ![]() För att tjäna pengar, sure, för att det hjälper utvecklingen framåt genom att skapa nått nytt, nej. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Att detta skulle handla om någon som helst, så kallad, "ripp" är det knappast frågan om. Om detta skulle klassas som en ripp, så skulle exempelvis "google" också vara en ripp av "den-som-nu-uppfann-sökmotorn" osv. Alla dagens hemsidor skulle vara en ripp av någonting. EDIT: esset, du hann före med "sökmotorsnacket" ![]() Och knappast är det LunarStorm som var först med denna layout på en community. Att LunarStorm var först med att lansera en commnity (med det utbudet) kanske är sant, men ripp? Knappast... Att tycka och tänka angående deras val av affärsidé mm. tål ju att diskuteras, men ingen kan antyda något om "rätt" eller "fel" i detta fallet. Däremot tycker jag att det är barnsligt av er att kalla detta en ripp. Ta och se er om på nätet så kommer ni ha fullt upp med att anklaga "alla" för att ha rippat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Guest
|
Säger man i en intervju att sida ska ha samma innehåll som Lunar och den har identisk layout så är det väl ganska uppenbart att man vill göra en kopia.
Lite konkurrens är väl aldrig fel och det är bra att Lunars monopol försvinner. Men det lär nog dröja ett tag innan Snicksnacks crew har samma auktoritet som de som jobbar med Lunar. |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har det öht gjorts någon marknadsundersökning för det här projektet och i sådana fall hur såg denna ut? EDIT: w ww.excite.co.uk/directory/World/Svenska/Datorer/Internet/Cyberrymden/Internetsamh%C3%A4llen Ett axplock av konkurensen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Redan 1902 st medlemmar i skrivandets stund. Trodde absolut inte det skulle gå så "bra". Hur bra det är jämfört med andra communityn vet jag dock inte.
Om en betydande andel av dessa medlemmar förblir aktiva så kan jag inte säga annat än Grattis! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||