FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I slutet av veckan lanseras den nya ungdomscommunityn Snicksnack.nu av internetföretaget FL net. Företaget siktar på 100.000 medlemmar innan årets slut.
http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...?version=36610 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har svårt att tro att det kommer att lyckas. Allt handlar om att vara unikt i dagens läge.
Citerar: "Trots att Snicksnack.nu inte skiljer sig särskilt mycket från Lunarstorm, så tror Michael Ländin att det finns ett behov av en ny mötesplats på nätet för ungdomar.". "Snicksnack.nu ska vara en community som bygger på samma saker som Lunarstorm, det vill säga chat, musik, bilder, spel och annat skoj, säger FL nets vd Michael Ländin.". Allt tyder på att denna community kommer att ha i princip samma funktioner som populära LunarStorm. Hmm... hur tänker man här? Samma funktioner leder till samma sorts folk. Samma sorts folk säger ja till att spendera några extra kronor på några extra funktioner. Kanske lite rörigt, men jag förstår inte vilket folk som kommer att välja denna communityn istället. De flesta ungdomar har redan ett LunarStorm-konto. Tror inte de kommer att byta om det inte finns någon skillnad. Och det är ju bevisat att ungdomar kan tänka sig att betala en liten summa för några extra-funktioner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
FL-net ......
Några av deras sajter: biltorget.nu kvinna.nu sportnyheterna.nu Blir nog en tung utmanare.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
De verkar dock ha många säkerhetshål. Barnsjukdomar förhoppningsvis. Informerade iaf "Stefan Axelsson" där om ett par problem. Undras om de gjorde en från scratch "bara därför att", eller om de blev kontaktade, eller köpte någon befintlig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Känns mest som kvantiet än kvalitet.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
deras affärside verkar mest gå ut på att sälja annonsplats dyrt, och sedan ha med lite innehåll på sidorna för att det inte bara ska vara annonser...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Känns som en billig kopia vid första anblick. Och lunar är ju rätt billigt som det är =)
De kan troligen aldrig ta lunars marknadsposition. Skulle man göra det krävs nog en enorm marketingapparat eller en bra nischad sida, men då är målgruppen för liten här i sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan dem stava till R I P P
Värsta plagiat jag sett på länge, hade förväntat mig det av Thomas 14 år i Lykselse, men inte på en seriös nivå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ripp? Snart säger ni väl att JME ser ut som lunar. sett silverplanet.se , snuttis.com etcetc?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja.. räkna inte ut FL-Net.. dom drar in rätt så bra med dineros enligt vad jag har hört..
Om vi skall prata lite innehåll, dålig design och mycket annonser behöver man inte titta så långt här på WN för att hitta värre .... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|