FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Det här är ju inte så märkvärdigt än så länge, men har de resurser så kan det ju delvis ändras.
Min beskrivning än så länge: "Ett nytt ungdomscommunity som enligt uppgift storsatsar. Har förmodligen på grund av resurser fått flera hunda medlemmar på mycket kort tid. I huvudsak tydlig men inte särskilt vacker design som för tankarna till de till för förväxling likartade datingsajterna, Tycker inte det verkar speciellt lockande att ange sitt efternamn så att det blir fullt synligt på communityt. Forum finns men har inte hunnit bli intressant än. Basala presentationsmöjligheter med tillägg av ett formulär av vanligt snitt, och bra kommunikationsmöjligheter. Medlemssökning kan nås på användarnamn eller för- och efternamn men det finns ingen vettig länk till sökfunktionen från huvudmenyn. Tyvärr en bildröstningssektion. Dessutom kan man spela Snake och Tetris och något som heter Way of the stick. Språkfel i menyerna. Fungerande chatt som tyvärr strular lite för mig just nu." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Trafik är allt! FL-Net har trafik och då kan man slå sig in på alla marknader som finns, att dom valt just denna marknaden är för mej konstigt men det är iofs mycket som är konstigt för mej.
Att detta projekt och LS är lika som 2 lamm förvånar mej inte, det är ju just det som varit FL-Net's affärside historiskt, kolla vad som går bra på nätet, gör en exakt kopia och driv dit trafik, håva in pengar, att det sedan möjligen bedöms som moraliskt fel att rippa ideer och design på webmasterboards likt detta är ju en sak, dock är det förmodligen nåt man skakar av sig ganska lätt när pengarna fylls i plånboken. Att dom kan ta en marknadsandel är jag säker på, om dom kan omsätta marknadandelen i pengar får framtiden utvisa, jag ser risken i att det blir mycket jobb för lite pengar snarare än tvärt om, och det är ju mycket pengar för lite jobb man drömmer om och jag vet inte om det funkar med minderåriga som kunder. Det har alltid funnits företag som lever på en bra säljorganisation snarare än bra produkter, i mina ögon är FL-Net ett av dem företagen, all heder åt dom för det. Som Steve Jobs sa till Bill Gates när han insåg att han blivit lurad "Vårt operativsystem är i alla fall bättre" Bill Gates svarade då "Det spelar ingen roll nu". Thomas
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmm jag är tveksam.
Eftersom det finns ett antal riktigt stora communitys som skiljer sig en del från lunar, inte bara funktionsmässgt, utan dessutom mer specifik inriktning typ musik etc, så tror jag faktiskt att deras idé kommer att göra platt fall. Ok, folk börjar kanske bli lite less på lunar, samtidigt så vet de att alla deras vänner finns där och kommer inte att göra några direkta kraftansträngningar att försöka "lura" över folk till ett nytt community. Dessutom är det väl lite "standard" att ha en lunar idag...handlar liksom inte om, "kan ja få ditt nummer" längre, utan mer..."vad har du för lunar-nick" Min åsikt detta dock..... MVH Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tabellernas utseende, tom fonterna är identiska. Måste vara jobbigt att vara designer på FL och försöka komma på nån annorlunda design tydligen :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är förövrigt jag som gjort Snicksnack, om det nu undgått någon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Välkommen till WN. Thomas
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag kan inte hålla med om att snicksnack skulle vara en ripp..
Citat:
tror nog det fanns communityn före Lunarstorm med samma font - gör det Lunarstorm till en ripp då? Tabellernas utseende? om du menar en ruta med en rubrik med färgad bakgrund? oj.. jag får nog rita om en del av de sidor jag gjort för de är ju total ripoffs av lunarstorm! ursäkta min ironi/sarkasm men jag tycker att det är alldeles för mycket gnäll - många på det här forumet beter sig som småungar. so what om snicksnack inte håller samma grafiska kvalitét som Lunarstorm.. tydligen gör dom nåt rätt iaf - jag sitter och kollar in snicksnack klockan 07 på morgonen och då har dom redan (idag) fått in 106 nya medlemmar Jag ser hela tiden hur nya sidor sågas av medlemmar på WN bara för att det redan finns liknande sidor - vart är ert företagarsinne? enligt er skulle vi bara ha ett företag inom bygg.. alla skulle bo i lägenheter tillhörande Riksbyggen. Alla skulle köpa el av Vattenfall och Konsum skulle få stänga ner för det räcker ju med ICA Jag tror på idén om att ungdomar tröttnar snabbt och gärna hittar nya communityn för att testa på och lattja i. Och eftersom de flesta ungdomar på lunarstorm pratar med just ungdomar på lunarstorm så kommer ju dom också tröttna - dom är ungdomar! och jag håller med Thomas - det är trafik som räknas.. trafik är hårdvaluta |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
MyPay:
Det är ju inte användandet av fonten i sig, alla har väll rätt att använda T-MS, utan mer upplägget runt hela siten. Fonten är ju bara ett exempel i helheten. Låt mig demonstrera (se bilden). ![]() Om man nu ska göra ett nytt community, varför kan man inte tänka lite nyskapande? Hela upplägget är ju identiskt (enligt mig, säger inte att alla tycker så) Sen förstår väll jag med att FL är en kommersionell organisation som óckså måste tjäna pengar, tycker lite synd om LunarStorm bara. Dem borde ju reagera om det nu kommer vara en sån värdig kandidat till "community-scenen" i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
stefanaxe - förlåt om du tar illa vid. säger bara som jag tycker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som sagt, vi är inte ensamma om upplägget. Ta dig en titt på t ex Snuttis.com. Silverplanet.se eller Empty.se, de har visserligen inte liknande upplägg på startsidan, men när man väl loggar in så.
Vad jag menar är att det, mer eller mindre, har uppstått en viss standardisering vad det gäller ikoner och liknande hos communities. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|