FAQ |
Kalender |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr kommer nog Fyndiq aldrig någonsin börja kolla med kund om varan kommit fram om de inte når handlaren som levererar varan. Om avtalet säger att uteblivet svar inom viss tid = ingen leverans kommer de inte börja dubbelkolla om leverans skett.
Vad tror du majoriteten av kunder skulle svara? Vad händer om kunden svarar "nej, jag har inte fått något". Vem ska stå skadan om avtalet säger att de bara behöver en bekräftelse från dig, som nu uteblivit. I det här fallet är det ett systemfel, de handlare som ansluter sig till Fyndiq kan betraktas som tredjepartslogistiker, eller dropshipper. Fyndiq lämnar i uppdrag att leverera en vara, om ingen accept eller leveransbesked kommer från dropshippern måste de utgå från utebliven leverans. Alternativet är att tighta ihop era system så de kan ställa onlinefrågor på leveransstatus direkt mot era system. Nu är det en mänsklig faktor inblandad, och den gick fel. Sen kan man tycka vad man vill hur Fyndiq skulle agera, rent moraliskt, eller etiskt, eller hur ni nu vill kalla det. Om du som leverantör inte svarar inom frist som avtalet kräver, då har Fyndiq inga ytterligare skyldigheter att jaga om leverans skett. Sen förstår jag givetvis att ni reagerar känslomässigt, eftersom ni faktiskt gjort en leverans, och tycker att ni gjort rätt för er |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|