FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bosse,
Du börjar ju den här tråden med att betona din expertis inom SEO och att man därför ska lyssna på dig. ”Jag är expert på sökmotoroptimering och jag kan lova att de flesta - eller alla - sajter som drabbats av denna hänsynslösa lettiska organisation har påverkats (eller kommer att påverkas beroende på att allt inte sker direkt).” Sedan börjar du argumentera mot Nikke Lindqvist om hur sökmotorer fungerar. Just då verkar det enligt dig vara relevant att diskutera SEO och att Nikke Lindqvist ska lyssna på dig eftersom du är ”expert på sökmotoroptimering”. Sedan blev det plötsligt helt irrelevant med din expertis när folk börjar ifrågasätta dig. Fast du glömmer att det var du som i början tog för givet att Nikke Lindqvist hade noll koll på SEO (och rent av läxade upp honom) och att han därför ska lita på dina ord. Nu när det framkommer att Nikke Lindqvist har koll på SEO så är det helt plötsligt irrelevant. när det tidigare var det som du trummade på. Poängen är ju att om du vill lyckas bättre med din vendetta så behöver du förbättra din trovärdighet. Säger Nikke Lindqvist, som bevisat genom åren att han vet vad han talar om när det gäller sökmotorer, att han inte är orolig över inArchive så tror jag på hans syn mer än någon som visar brister i sitt kunnande och inte heller kan ge belägg för sin påstådda expertis. Varför var det så viktigt i början att betona din expertis och att man därför bör förlita sig på dig men att när det visar sig att han som du argumenterar mot har kött på benen när det gäller sitt kunnande så blir det irrelevant? Eftersom din agenda verkar vara att få så många som möjligt att dela din syn så borde det ligga i ditt intresse att göra dig själv trovärdig. Inte först börja trumma på hur bra du är på SEO och att man därför ska lyssna på dig och sedan säga att det är irrelevant. Det känns extremt oseriöst. Men det är bara tips för dig ifall du vill uppfattas trovärdig och lyckas bättre med ditt korståg ![]() Jag skulle gärna vilja se lite statistik för dina påståenden (vilket du även lovade kw_wasabi), samt analys i SEO-termer för varför vi bör oroa oss för dem. Jag ser inget större hot med inArchive (men jag saknar givetvis din expertis inom sökmotoroptimering). Hur som helst, lycka till med ditt korståg! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|