FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Helt ovidkommande, men taggen "humor" börjar mer och mer bli relevant för denna tråden. Högst personligen är jag hundra gånger mer intresserad av Googles nutida och framtida ändringar av sin algoritmer än denna skitsida, men det är jag det.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Dessa otaliga avvikelser från ämnet kan säkert vara ganska roande, även om det är trist att trådens viktiga ämne blir lidande av detta. Citat:
Det kan däremot finnas något relevant i diskussionerna runt hur ändringar av algoritmerna påverkat rankningen av sidor... om man lyckas sålla bort alla oväsentliga spekulationer om algoritmerna. Det är dock inte så ofta algoritmförändringar berör mig eftersom jag arbetar med mer långsiktiga optimeringar, alltid i enlighet med Googles föreskrifter. Bedrägerier av den typ InArchive ägnar sig åt - vilket för övrigt är direkt avhängigt sökmotorernas algoritmer - är å andra sidan högst intressant. Hur väl "scams" av denna typ lyckas visar hur bra eller dåliga algoritmerna är, och utifrån sajter som InArchive kan man dra viktiga slutsatser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Är det inte just adekvata "gissningar" och vetskap om hur Googles algoritmer påverkar SERP:en som just utmärker en "SEO-expert". Även om de är hemliga kan ju en person med lång och gedigen bakgrund förstå på ett ungefär hur de påverkar sökresultatet, därav benämningen "expert".
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
T ex InArchive.com och de effekter InArchive.com har Citat:
Dvs det som man kan se utifrån hur rankningen av sidor påverkas över tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Effekten triggas utifrån formeln, det fattar väl alla. När man ur SEO-hänseende pratar om Googles algoritmer så är det väl ALLTID effekten som avses. Det kan ju bara vara hardcore-matematiker som enbart intresserar sig för formlerna i sig. Personligen garvade jag faktiskt åt taggen "mani". Är medlemmarna här enbart barnsliga, eller är ditt korståg kanske att betrakta som lite maniskt i detta fallet? (jag påstår självklart inte att DU är manisk)
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-07-30 klockan 23:50 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|