FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||||||||
|
||||||||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Till vilken nytta för exakt vad i denna tråd? Citat:
Vad är det för kompetens du vill bedöma specifikt? Om SEO? Har du noterat att tråden handlar om InArchive.com (v.v. se första inlägget av Nikke Lindqvist)? Om InArchive? Du är fri att göra vilken bedömning du vill, precis som alla andra, utifrån de fakta jag presenterat, liksom mina tillhörande synpunkter på dessa fakta. Citat:
Frågorna om mig är inte relevanta för någonting, men speciellt inte för vad denna tråd handlar om. Citat:
Jag känner ingen här i tråden och bryr mig inte det minsta om vem var och en är. Det enda jag bryr mig om är trådens ämne. Jag är inte här för att bygga upp något "varumärke". Den som vill göra detta är naturligtvis fri att göra så, och tycker du inte det då är rimligt att de som inte vill detta inte heller ska behöva göra detta? Det är min åsikt att fakta talar för sig själv. Är du eller någon annan inte nöjd med alla fakta som jag givit om InArchive, så ta då gärna upp detta på ett konkret sätt, i stället för oväsentligheter! Citat:
Citat:
Citat:
Om det skulle vara något du vill veta om mig, varför har du inte bemött mitt ursprungliga mejl och ställt de frågor du vill veta där? Om det är något om InArchive (och "källorna", vilka det nu kan tänkas vara som du syftar på) du vill veta, varför har du inte ställt någon fråga om om detta., varken här eller som respons på mitt ursprungliga mejl? Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-30 klockan 18:29 |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det blir väldigt svårt att ta dig seriöst när du så maniskt trycker ner oliktänkande och beskriver inArchive som något likt världens undergång. Jag som många andra här vet att denna sida aldrig kommer bli något problem för någon, och ser på google från ett perspektiv som inte är från hotspots glansdagar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum) Citat:
1. Då får du väl vänta tills jag varit aktiv så länge som Fredrik-s. 2. Nikke Lindqvists renommé har väl inte heller med saken att göra, däremot har det med saken att göra att om Nikke Lindqvist svarat på mina frågor skulle det kanske förtydligas hur fel han har i sina åsikter om InArchive? Citat:
Här räcker det med att bemöta oväsntligheter på sakligast möjligt sätt. Citat:
Du anklagar mig för att undvika att svara på frågor trots att jag besvarar alla frågor som har med ämnet att göra och bemöter allt. Däremot har du ingen synpunkt på att 100% av övriga som skrivit i denna tråd undvikit mellan samtliga frågor och nästan samtliga frågor. Bland dessa presoner inte minst Nikke Lindqvist! Men varken du eller någon annan behöver ta mig seriöst, som jag så många gånger tidigare förklarat. Jag riktar mig bara till dem som är intresserad av vad tråden handlar om och som förstår sitt eget bästa. Problemet är väl att det i princip inte finns någon "oliktänkande"... hur trycker man ner någon som inte finns? Dylika överdrifter ter sig bara barnsligt. Så gör man när man saknar sakliga argument. You lost me. Men hur vet du att InArchive aldrig skulle kunna ställa till med problem för någon? Vad baserar du din åsikt på? Vet du vad InArchive tänkt göra med det material de stulit och hade planerat att norpa från intet ont anande sajtägare? Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-30 klockan 19:59 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
och kommer väga tyngre tills dess du presenterat dig efter ditt totala felklamp där du på något sätt försöker hävda dina kunskaper utan belägg: Citat:
Citat:
Citat:
Jättekul att du är så insatt och brinner mycket för saken. Det är absolut viktigt att ha saker att vara engagerad av, hur obetydliga de än är för alla andra. Lycka till med jakten! Senast redigerad av daniel.s den 2012-07-30 klockan 20:49 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Problemet är väl att det i princip inte finns någon "oliktänkande"... hur trycker man ner någon som inte finns? Citat:
Jag har ingen anledning att attackera någon, och har heller inte gjort detta, utan bara gjort allt som stått i min makt för att hålla en saklig nivå i tråden, trots denna stöm av osakligheter. Lite märkligt att du inte har några synpunkter på alla inlägg med attacker mot mig... som jag bara bemött så sakligt jag kunnat. Citat: Ursprungligen postat av Bosse007 You lost me. Men hur vet du att InArchive aldrig skulle kunna ställa till med problem för någon? Vad baserar du din åsikt på? Vet du vad InArchive tänkt göra med det material de stulit och hade planerat att norpa från intet ont anande sajtägare? Citat:
Jag kan tydligen inte upprepa det tillräckligt ofta, de 170.000 besökarna/månad redan idag (innan jag började informera om InArchive) visar på allvaret i situationen. Citat:
Tack för ett inlägg som innehöll en del synpunkter relevanta för tråden, som omväxling. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Daniel-s, tråkigt att du inte kunde hålla ditt inlägg som du ursprungligen skrev det, utan var tvungen att tillfoga nedanstående, som jag naturligtvis inte är rädd för att bemöta.
Vad är det du menar att jag undviker? Du ställde ju inte ens en fråga! Allt jag gjorde vara att på sakligast möjliga sätt bemöta dina till ämnet ej hörande åsikter. Citat:
Återigen, jag är inte i det minsta behov av att bevisa min kompetens. Det lämnar jag fritt till var och en att avgöra från det jag skrivit och från det jag gör. Tycker du inte det är upp till mig om jag vill bevisa något eller ej? Tja, om du vill tycka att Nikke Lindqvists åsikter väger tyngre än mina trots att Nikke Lindqvist inte ens vågar bemöta de fakta jag lagt fram eller svarar på mina frågor så tror jag inte det spelar någon roll vad jag säger eller gör, för din åsikt kommer att stå fast. Du får tycka detta, jag bryr mig inte. Citat:
Citat:
Citat:
Att 170.000 besök/månad i ett inledningsskede till en scamsajt är oviktigt? Du säger att du håller med Nikke Lindqvist att det är ofrånkomligt med scams av denna typ. Tycker du att det bara därför inte finns någon anledning att motarbeta scamsajter och olagligheter på Internet? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det kommer alltid finnas scamsajter av detta slag så kan tycka att det är bättre att lägga sin energi på att förbättra sina egna sidor istället för att skriva 10000 varnande ord i ett forum.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Du säger att du håller med Nikke Lindqvist att det är ofrånkomligt med scams av denna typ. Tycker du att det bara därför inte finns någon anledning att motarbeta scamsajter och olagligheter på Internet? Citat:
1. Det finns för närvarande bara en scamsajt av detta slag. 2. Hur många scamsajter av denna typ som kommer att finnas i framtiden kan till stor del bero på om man - som du - tycker att man inte ska bry sig om dem som försöker luras. Samt på hur många som begriper att samarbete kan vara värdefullt för att scamsajter som InArchive inte ska fotfäste. 3. Alla kanske inte kan eller har råd att optimera sina sidor. Visst, jag skulle kunna göra som Nicke Lindqvist och säga att den enda lösningen är att optimera sina sidor, men jag arbetar i andras intresse, mer än i mitt eget. Jag konstarerar att min fråga till dig kvarstår; Tycker du att det bara därför inte finns någon anledning att motarbeta scamsajter och olagligheter på Internet? Om det hade varit så väl. Tyvärr har jag inte skrivit mycket i denna tråd om vad tråden ska handla om eftersom jag tvingats bemöta osakligheter utanför tråden, som detta. Och det lilla jag lyckats få sagt om InArchive är till största delen upprepningar pga alla återkommande kommentarer från dem som uppenbarligen inte ens läst den lilla text jag skrivit här om InArchive. Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-31 klockan 00:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Varför det - för mig - vore intressant att veta din bakgrund är för att du har en teori om att inArchives kopierande skadar de sidorna de har tagit innehållet ifrån, utan att visa ett konkret exempel. Då måste jag grunda ditt påstående på något annat (än ett exempel) och eftersom jag inte vet vem du är så skulle din bakgrund inom SEO väga upp bristen på konkreta exempel. Nej, de har inte presenterat sig. Som jag skrev så är det för att dessa personer har under en längre tid varit välkända och bland de ledande inom SEO i Sverige. Med detta så har de under en längre tid visat deras kunskap inom området. Varför inte jag presenterar mig i den här tråden är eftersom jag inte påstår något, utan jag försöker förstå. Jag är endast en lyssnare. Källorna jag pratar om, eller snarare ger som exempel att du kan presentera är konkreta exempel där du sett att innan inArchive kopierade sajt X så låg den på placering Y på termen F. Efter inArchive kopierade sajt X så tappade den placering på termen F och hamnade istället på placering Y. Varför jag inte har bemött dig i ditt ursprungliga mejl är för att jag inte har fått något ursprungligt mejl av dig. Men om du är villig att berätta mer om din bakgrund som SEO expert så är jag absolut villig att ta det över mejl eller PM om du känner dig bekvämare med det. Du kan antingen skriva ett PM med mer info direkt eller PM'a din mejladress så kan jag skriva till dig där. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|