Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

inArchive.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-30, 18:22 #1
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Standard Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Även en kund i samband med mitt jobb har fått ett mail från dig
Ok, vilken kund är det?

Citat:
Det är ett intressant ämne och givetvis inte rätt att andra sidor kopierar ens innehåll, utan lov.
Glad att du instämmer i detta, och att det så här långt inte är en enda i denna tråd (eller någon annanstans, mig veterligen) som gett Nikke Lindqvist medhåll i hans synpunkter.

Citat:
Dock kan även jag tycka att det vore intressant att veta din bakgrund för att kunna väga hur tung din expertis inom området är.
Men varför det?
Till vilken nytta för exakt vad i denna tråd?

Citat:
Eftersom du inte varit så aktiv här på WN så är det svårt att bedöma hur kompetent du är inom ämnet.
Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum).

Vad är det för kompetens du vill bedöma specifikt?
Om SEO? Har du noterat att tråden handlar om InArchive.com (v.v. se första inlägget av Nikke Lindqvist)?
Om InArchive? Du är fri att göra vilken bedömning du vill, precis som alla andra, utifrån de fakta jag presenterat, liksom mina tillhörande synpunkter på dessa fakta.

Citat:
Varför inte vissa presenterar sig här och vad för kunskap de har i bagaget är troligtvis för att de är allmänt kända antingen här på WN eller inom SEO-världen.
Det tror jag inte. För det första kommer det väl nya användare någon gång om året, eller? För det andra spelar det väl ingen roll om de skrivit ett antal inlägg? Alla måste väl ha skrivit sitt första inlägg någon gång, eller hur?

Frågorna om mig är inte relevanta för någonting, men speciellt inte för vad denna tråd handlar om.

Citat:
Flera här i tråden har under många års tid byggt upp ett varumärke kring sig själva och genom antingen personliga bloggar eller olika svar i trådar här på WN visat deras kunskap.
Varumärke? Som vad? "Trådförstörare"?
Jag känner ingen här i tråden och bryr mig inte det minsta om vem var och en är. Det enda jag bryr mig om är trådens ämne. Jag är inte här för att bygga upp något "varumärke". Den som vill göra detta är naturligtvis fri att göra så, och tycker du inte det då är rimligt att de som inte vill detta inte heller ska behöva göra detta?

Citat:
Givetvis ska fakta tala.
Det är min åsikt att fakta talar för sig själv. Är du eller någon annan inte nöjd med alla fakta som jag givit om InArchive, så ta då gärna upp detta på ett konkret sätt, i stället för oväsentligheter!

Citat:
Men det ämnet som diskuteras här och kring den teorin du har finns ingen konkret fakta, utan endast empiriska exempel, exempelvis en kund eller flera sajter man själv har.
Något mer faktaspäckat än den information du har fått genom mig om InArchive tror jag är svårt att hitta (och kanske speciellt inte i detta forum). Men om du saknar fakta om InArchive så diskutera då dessa fakta som du tycker saknas istället för mig.

Citat:
Så utan att visa vilka källor du grundar din teori på blir det svårt att ta den seriöst.
Vilka källor? Alla käller uppges mer detaljerat än vad jag anser någon kan begära. InArchive, Google, etc. Vad är det för källor du pratar om?

Citat:
Likväl som en forskare presenterar sina källor i sina forskningsrapporter för att man ska kunna kontrollera underlaget för en påstådd teori.
Vad jag skrivit är inte någon forskningsrapport. Men bortsett från detta så kan var och en enkelt kontrollera precis vad de vill.

Om det skulle vara något du vill veta om mig, varför har du inte bemött mitt ursprungliga mejl och ställt de frågor du vill veta där?

Om det är något om InArchive (och "källorna", vilka det nu kan tänkas vara som du syftar på) du vill veta, varför har du inte ställt någon fråga om om detta., varken här eller som respons på mitt ursprungliga mejl?

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-30 klockan 18:29
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:11 #2
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum)
Fast personer som Nikke Lindqvist har ett gott renommé inom branschen och personer som Fredrik-s som har varit aktiv inom forumet en längre tid har på ett eller annat sätt bevisat sin kunskap, vilket inte kan sägas om dig. Det du bevis i denna tråd är att du gärna använder härskartekniker och undviker frågor som inte passar dig precis som ett barn.

Det blir väldigt svårt att ta dig seriöst när du så maniskt trycker ner oliktänkande och beskriver inArchive som något likt världens undergång. Jag som många andra här vet att denna sida aldrig kommer bli något problem för någon, och ser på google från ett perspektiv som inte är från hotspots glansdagar.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:57 #3
Medlem

Medlem

Exclamation Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum)

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Fast personer som Nikke Lindqvist har ett gott renommé inom branschen och personer som Fredrik-s som har varit aktiv inom forumet en längre tid har på ett eller annat sätt bevisat sin kunskap, vilket inte kan sägas om dig.
Vad har det med saken att göra? De övriga 99,9 procenten då?
1. Då får du väl vänta tills jag varit aktiv så länge som Fredrik-s.
2. Nikke Lindqvists renommé har väl inte heller med saken att göra, däremot har det med saken att göra att om Nikke Lindqvist svarat på mina frågor skulle det kanske förtydligas hur fel han har i sina åsikter om InArchive?

Citat:
Det du bevis i denna tråd är att du gärna använder härskartekniker
Jag ska erkänna att jag är väl insatt i härskarteknikerna, men det finns inte den minsta anledning till att utnyttja dessa i denna tråd, så därför gör jag heller inte detta.

Här räcker det med att bemöta oväsntligheter på sakligast möjligt sätt.

Citat:
och undviker frågor som inte passar dig precis som ett barn.
Återigen gör du som andra i denna tråd;
Du anklagar mig för att undvika att svara på frågor trots att jag besvarar alla frågor som har med ämnet att göra och bemöter allt.
Däremot har du ingen synpunkt på att 100% av övriga som skrivit i denna tråd undvikit mellan samtliga frågor och nästan samtliga frågor. Bland dessa presoner inte minst Nikke Lindqvist!

Citat:
Det blir väldigt svårt att ta dig seriöst...
Men varken du eller någon annan behöver ta mig seriöst, som jag så många gånger tidigare förklarat. Jag riktar mig bara till dem som är intresserad av vad tråden handlar om och som förstår sitt eget bästa.

Citat:
när du så maniskt trycker ner oliktänkande
Problemet är väl att det i princip inte finns någon "oliktänkande"... hur trycker man ner någon som inte finns?

Citat:
och beskriver inArchive som något likt världens undergång.
Dylika överdrifter ter sig bara barnsligt. Så gör man när man saknar sakliga argument.

Citat:
Jag som många andra här vet att denna sida aldrig kommer bli något problem för någon, och ser på google från ett perspektiv som inte är från hotspots glansdagar.
You lost me. Men hur vet du att InArchive aldrig skulle kunna ställa till med problem för någon? Vad baserar du din åsikt på? Vet du vad InArchive tänkt göra med det material de stulit och hade planerat att norpa från intet ont anande sajtägare?

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-30 klockan 19:59
Oläst 2012-07-30, 20:43 #4
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Vad har det med saken att göra? De övriga 99,9 procenten då?
1. Då får du väl vänta tills jag varit aktiv så länge som Fredrik-s.
2. Nikke Lindqvists renommé har väl inte heller med saken att göra, däremot har det med saken att göra att om Nikke Lindqvist svarat på mina frågor skulle det kanske förtydligas hur fel han har i sina åsikter om InArchive?
Nu undviker du än en gång. Dessa personer behöver inte presentera sig eller bevisa något för det är redan gjort, till skillnad från dig. Nikkes ord väger tyngre
och kommer väga tyngre tills dess du presenterat dig efter ditt totala felklamp där du på något sätt försöker hävda dina kunskaper utan belägg:

Citat:
Hur vet du detta? Om du bara har en halv A4-sida text eller så på din sajt kanske du har möjlighet att kontrollera om det är så. Däremot kan jag, i egenskap av expert på just detta område (och jag lovar dig att jag är mycket väl insatt i hur det fungerar), garantera att du har fel.
Som många andra håller jag helt med Nikke över att sånt här är oviktigt och oundkomligt i det långa loppet.

Citat:
Citat:Problemet är väl att det i princip inte finns någon "oliktänkande"... hur trycker man ner någon som inte finns?
Tror alla kan hålla med om att du attackerat personer som inte sett på saken likt dig.

Citat:
You lost me. Men hur vet du att InArchive aldrig skulle kunna ställa till med problem för någon? Vad baserar du din åsikt på? Vet du vad InArchive tänkt göra med det material de stulit och hade planerat att norpa från intet ont anande sajtägare?
Klart jag inte kan se in i framtiden men om man har någon koll alls på SEO så förstår man att denna sidan inte har någon chans alls att konkurrera med ett original av någorlunda kvalité.

Jättekul att du är så insatt och brinner mycket för saken. Det är absolut viktigt att ha saker att vara engagerad av, hur obetydliga de än är för alla andra. Lycka till med jakten!

Senast redigerad av daniel.s den 2012-07-30 klockan 20:49
Oläst 2012-07-30, 21:00 #5
Medlem

Medlem

Exclamation Delvis inom ämnet InArchive

Citat:
Problemet är väl att det i princip inte finns någon "oliktänkande"... hur trycker man ner någon som inte finns?

Citat:
Tror alla kan hålla med om att du attackerat personer som inte sett på saken likt dig.
Fortfarande förutsätts oliktänkande för att ditt påstående ens ska kunna ha de grundläggande förutsättningarna för att vara korrekt.

Jag har ingen anledning att attackera någon, och har heller inte gjort detta, utan bara gjort allt som stått i min makt för att hålla en saklig nivå i tråden, trots denna stöm av osakligheter.

Lite märkligt att du inte har några synpunkter på alla inlägg med attacker mot mig... som jag bara bemött så sakligt jag kunnat.

Citat:

Citat:
Klart jag inte kan se in i framtiden men om man har någon koll alls på SEO så förstår man att denna sidan inte har någon chans alls att konkurrera med ett original av någorlunda kvalité.
Detta kan jag till viss del hålla med om. Men då bara väldigt generellt sätt!
Jag kan tydligen inte upprepa det tillräckligt ofta, de 170.000 besökarna/månad redan idag (innan jag började informera om InArchive) visar på allvaret i situationen.

Citat:
Jättekul att du är så insatt och brinner mycket för saken. Det är absolut viktigt att ha saker att vara engagerad av, hur obetydliga de än är för alla andra. Lycka till med jakten!
Att 170.000 besökare/månad redan i detta skede är att betrakta som "obetydligt" får stå för dig. Jag bryr mig om andra och det viktiga för mig är att så många som möjligt av de som drabbas förstår allvaret i situationen.

Tack för ett inlägg som innehöll en del synpunkter relevanta för tråden, som omväxling.
Oläst 2012-07-30, 22:14 #6
Medlem

Medlem

Standard Mer utanför ämnet...

Daniel-s, tråkigt att du inte kunde hålla ditt inlägg som du ursprungligen skrev det, utan var tvungen att tillfoga nedanstående, som jag naturligtvis inte är rädd för att bemöta.

Citat:
Nu undviker du än en gång.
Vad är det du menar att jag undviker?
Du ställde ju inte ens en fråga!
Allt jag gjorde vara att på sakligast möjliga sätt bemöta dina till ämnet ej hörande åsikter.

Citat:
Dessa personer behöver inte presentera sig eller bevisa något för det är redan gjort, till skillnad från dig.
Vad är det du säger? Till skillnad från mig så har dessa personer inte skrivit några första inlägg?

Återigen, jag är inte i det minsta behov av att bevisa min kompetens. Det lämnar jag fritt till var och en att avgöra från det jag skrivit och från det jag gör.

Tycker du inte det är upp till mig om jag vill bevisa något eller ej?

Citat:
Nikkes ord väger tyngre
Tja, om du vill tycka att Nikke Lindqvists åsikter väger tyngre än mina trots att Nikke Lindqvist inte ens vågar bemöta de fakta jag lagt fram eller svarar på mina frågor så tror jag inte det spelar någon roll vad jag säger eller gör, för din åsikt kommer att stå fast.

Citat:
och kommer väga tyngre
Du får tycka detta, jag bryr mig inte.

Citat:
... tills dess du presenterat dig efter ditt totala felklamp
"totala felklamp"? Vad syftar du på då? Skulle du kunna vara lite mer precis i dina påhopp?

Citat:
där du på något sätt försöker hävda dina kunskaper utan belägg
Det fina är att jag inte behöver "hävda mina kunskaper" varken för dig eller för någon annan i denna tråd. Jag behöver inga belägg. Du får tycka vad du vill. Bra, va?

Citat:
Som många andra håller jag helt med Nikke över att sånt här är oviktigt och oundkomligt i det långa loppet.
Skulle du kunna precisera vad det är du håller med Nikke Lindqvist i?
Att 170.000 besök/månad i ett inledningsskede till en scamsajt är oviktigt?

Du säger att du håller med Nikke Lindqvist att det är ofrånkomligt med scams av denna typ.
Tycker du att det bara därför inte finns någon anledning att motarbeta scamsajter och olagligheter på Internet?
Oläst 2012-07-30, 23:54 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Du säger att du håller med Nikke Lindqvist att det är ofrånkomligt med scams av denna typ.
Tycker du att det bara därför inte finns någon anledning att motarbeta scamsajter och olagligheter på Internet?
Det kommer alltid finnas scamsajter av detta slag så kan tycka att det är bättre att lägga sin energi på att förbättra sina egna sidor istället för att skriva 10000 varnande ord i ett forum.
Oläst 2012-07-31, 00:43 #8
Medlem

Medlem

Exclamation Ej om vad tråden handlar om...

Citat:

Citat:
Det kommer alltid finnas scamsajter av detta slag så kan tycka att det är bättre att lägga sin energi på att förbättra sina egna sidor
Som jag sagt väldigt många gånger redan;
1. Det finns för närvarande bara en scamsajt av detta slag.
2. Hur många scamsajter av denna typ som kommer att finnas i framtiden kan till stor del bero på om man - som du - tycker att man inte ska bry sig om dem som försöker luras. Samt på hur många som begriper att samarbete kan vara värdefullt för att scamsajter som InArchive inte ska fotfäste.
3. Alla kanske inte kan eller har råd att optimera sina sidor. Visst, jag skulle kunna göra som Nicke Lindqvist och säga att den enda lösningen är att optimera sina sidor, men jag arbetar i andras intresse, mer än i mitt eget.

Jag konstarerar att min fråga till dig kvarstår;

Citat:
... istället för att skriva 10000 varnande ord i ett forum.
Om det hade varit så väl. Tyvärr har jag inte skrivit mycket i denna tråd om vad tråden ska handla om eftersom jag tvingats bemöta osakligheter utanför tråden, som detta.

Och det lilla jag lyckats få sagt om InArchive är till största delen upprepningar pga alla återkommande kommentarer från dem som uppenbarligen inte ens läst den lilla text jag skrivit här om InArchive.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-31 klockan 00:47
Oläst 2012-07-30, 19:47 #9
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ok, vilken kund är det?

Glad att du instämmer i detta, och att det så här långt inte är en enda i denna tråd (eller någon annanstans, mig veterligen) som gett Nikke Lindqvist medhåll i hans synpunkter.

Men varför det?
Till vilken nytta för exakt vad i denna tråd?

Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum).

Vad är det för kompetens du vill bedöma specifikt?
Om SEO? Har du noterat att tråden handlar om InArchive.com (v.v. se första inlägget av Nikke Lindqvist)?
Om InArchive? Du är fri att göra vilken bedömning du vill, precis som alla andra, utifrån de fakta jag presenterat, liksom mina tillhörande synpunkter på dessa fakta.

Det tror jag inte. För det första kommer det väl nya användare någon gång om året, eller? För det andra spelar det väl ingen roll om de skrivit ett antal inlägg? Alla måste väl ha skrivit sitt första inlägg någon gång, eller hur?

Frågorna om mig är inte relevanta för någonting, men speciellt inte för vad denna tråd handlar om.

Varumärke? Som vad? "Trådförstörare"?
Jag känner ingen här i tråden och bryr mig inte det minsta om vem var och en är. Det enda jag bryr mig om är trådens ämne. Jag är inte här för att bygga upp något "varumärke". Den som vill göra detta är naturligtvis fri att göra så, och tycker du inte det då är rimligt att de som inte vill detta inte heller ska behöva göra detta?

Det är min åsikt att fakta talar för sig själv. Är du eller någon annan inte nöjd med alla fakta som jag givit om InArchive, så ta då gärna upp detta på ett konkret sätt, i stället för oväsentligheter!

Något mer faktaspäckat än den information du har fått genom mig om InArchive tror jag är svårt att hitta (och kanske speciellt inte i detta forum). Men om du saknar fakta om InArchive så diskutera då dessa fakta som du tycker saknas istället för mig.

Vilka källor? Alla käller uppges mer detaljerat än vad jag anser någon kan begära. InArchive, Google, etc. Vad är det för källor du pratar om?

Vad jag skrivit är inte någon forskningsrapport. Men bortsett från detta så kan var och en enkelt kontrollera precis vad de vill.

Om det skulle vara något du vill veta om mig, varför har du inte bemött mitt ursprungliga mejl och ställt de frågor du vill veta där?

Om det är något om InArchive (och "källorna", vilka det nu kan tänkas vara som du syftar på) du vill veta, varför har du inte ställt någon fråga om om detta., varken här eller som respons på mitt ursprungliga mejl?
Har ingen möjlighet att delge vilken kund det är, tyvärr.

Varför det - för mig - vore intressant att veta din bakgrund är för att du har en teori om att inArchives kopierande skadar de sidorna de har tagit innehållet ifrån, utan att visa ett konkret exempel. Då måste jag grunda ditt påstående på något annat (än ett exempel) och eftersom jag inte vet vem du är så skulle din bakgrund inom SEO väga upp bristen på konkreta exempel.

Nej, de har inte presenterat sig. Som jag skrev så är det för att dessa personer har under en längre tid varit välkända och bland de ledande inom SEO i Sverige. Med detta så har de under en längre tid visat deras kunskap inom området. Varför inte jag presenterar mig i den här tråden är eftersom jag inte påstår något, utan jag försöker förstå. Jag är endast en lyssnare.

Källorna jag pratar om, eller snarare ger som exempel att du kan presentera är konkreta exempel där du sett att innan inArchive kopierade sajt X så låg den på placering Y på termen F. Efter inArchive kopierade sajt X så tappade den placering på termen F och hamnade istället på placering Y.

Varför jag inte har bemött dig i ditt ursprungliga mejl är för att jag inte har fått något ursprungligt mejl av dig. Men om du är villig att berätta mer om din bakgrund som SEO expert så är jag absolut villig att ta det över mejl eller PM om du känner dig bekvämare med det. Du kan antingen skriva ett PM med mer info direkt eller PM'a din mejladress så kan jag skriva till dig där.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017