Kom ihåg mig?

Problem med nonchalanta FSData

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-14, 20:18 #1
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Henke är en klippa och en riktigt trevlig prick.

Nu blir detta såklart rapporterat och undersökt, men jag kommer noga följa arbetet ändå. Men jag tycker att det låter oroväckande att du behöver vänta 2-3 dagar på att få svar från supporten, för så är det verkligen inte i normala fall. Oftast ligger inte ett ärende obesvarat mer än en halvtimme och som högst ett par timmar. PM:a gärna ditt ärende till mig, så undersöker jag var vi har brustit i våra rutiner.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 21:29 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Henke är en klippa och en riktigt trevlig prick.

Nu blir detta såklart rapporterat och undersökt, men jag kommer noga följa arbetet ändå. Men jag tycker att det låter oroväckande att du behöver vänta 2-3 dagar på att få svar från supporten, för så är det verkligen inte i normala fall. Oftast ligger inte ett ärende obesvarat mer än en halvtimme och som högst ett par timmar. PM:a gärna ditt ärende till mig, så undersöker jag var vi har brustit i våra rutiner.
Om man får svar inom en timme eller tre dagar kanske inte spelar någon större roll om det ändå tar tre månader att åtgärda problemet?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 23:45 #3
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om man får svar inom en timme eller tre dagar kanske inte spelar någon större roll om det ändå tar tre månader att åtgärda problemet?
Jag håller inte med. Jag ser det istället som två olika saker som behöver åtgärdas. Vår driftchef kommer se över den tekniska biten, så därför fokuserar jag på supporten.

Jag försökte inte på något sätt förringa njoy's ursprungliga problem, om det råkade tolkas på det viset.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 00:48 #4
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
jgabor: Hela hösten har det varit flera dagar mellan svaren. Det tillhör mer vanlighet än ovanlighet. På ärendet registrerat den 9 sep svarade FSData först den 16 sep att supporten hade mkt att göra och därefter 19 sep kom det egentliga svaret.

När jag registrerade kontot tyckte jag FSData hade god prestanda. Säljaren sa att FSData ska vara snabbast, annars skulle jag bara ringa så fixade dom det. Man får väl ha lite is i magen om sånt, men det var definitivt inget "bara ringa".
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 12:08 #5
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av njoy Visa inlägg
jgabor: Hela hösten har det varit flera dagar mellan svaren. Det tillhör mer vanlighet än ovanlighet. På ärendet registrerat den 9 sep svarade FSData först den 16 sep att supporten hade mkt att göra och därefter 19 sep kom det egentliga svaret.

När jag registrerade kontot tyckte jag FSData hade god prestanda. Säljaren sa att FSData ska vara snabbast, annars skulle jag bara ringa så fixade dom det. Man får väl ha lite is i magen om sånt, men det var definitivt inget "bara ringa".
September var före min tid, så jag kan inte svara för hur vi skötte oss då. Men jag arbetar kontinuerligt med vår supportansvarig, och tittar på hur vi kan bli bättre och effektivare. Och det verkar som om du haft en enorm otur, för det är extremt sällan ett ärende tar flera dagar att lösa. Då brukar det oftast gälla ett komplext serverproblem och inte ett "vanligt" supportärende.

Som sagt, PM:a gärna ditt ärende- eller kundnummer till mig så lovar jag att undersöka var i våra rutiner som vi har brustit, och att göra allt vi kan för att det inte ska ske igen. Och var heller inte rädd för att höra av dig till mig, om du får någonsin får vänta flera dagar på ett svar igen.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017