Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
har sagt att det är hans personliga uppdrag att få upp FS Data i toppen vad gäller MySQL-prestanda. Så det kommer vi titta närmare på inom kort.
|
- Det låter jättebra. Kan vi inte få se fler maskiner på webhosting performance?
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Dock vill jag även nämna att den dåliga MySQL-prestandan gäller inte för samtliga servrar. Problemet du rapporterade plus ett par olycksdrabbade servrar har lett till ett högt genomsnittsvärde som inte riktigt stämmer överens om man tittar på enskilda servrar.
|
- Vi vet att den beror på linuxbuggen i kernelversionen. Efter att ni uppgraderat mysql maskinerna försvann 9 och 6 sekunder delayen och även de flesta 3 sekunders delayer. Det kvarstår alltså 3 sekunders delayer men i mindre bemärkelse och jag tror det beror på att www maskinerna fortfarande körs med kernelbuggen.
Det är sant att ni får ett högt snittvärde. Men så här ser också loggen ut:
Anslutning #1: 1 ms
Anslutning #2: 1 ms
Anslutning #3: 1 ms
Anslutning #4: 3000 ms <----
Anslutning #5: 3 ms
Anslutning #6: 1 ms
Anslutning #7: 2 ms
Anslutning #8: 4 ms
Anslutning #9: 1 ms
Anslutning #10: 1 ms
Det syns inget på grafen för mysql16, men delayerna förekommer även där.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Problemet med MySQL som du rapporterade blev löst inatt, och är en av orsakerna till omstarten av våra MySQL-servrar som vi har skrivit om på vår driftstatus. Det var egentligen schemalagt på ett betydligt tidigare datum, men blev tyvärr uppskjutet av en rad orsaker.
|
- Vad gäller omstarten av mysql maskinerna med ny konfiguration. Jag förstår inte syftet med driftstatus sidan. Jag bevakade den i 3 h och det stod bara "Inga problem rapporterade". Ni har bekräftat att det var problem med mysql16 och att den låg nere timmar.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Om du följt vår driftstatus och vår blogg, så har du kunnat läsa att vi tyvärr har råkat ut för en mängd större störningar. Det började december med elarbetet, och fortsatte i januari när vi skulle övergå till våra nya Juniper-brandväggar samt byta internetleverantör från Telenor till Telia.
|
- Det låter olyckligt och talar för att ni hade mycket att göra i december. Men det förklarar inte varför supportärenden avregistreras utan notis eller att man inte behandlar ärenden när man har möjlighet. Vi pratar om 6 månader av supportkontakt.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Dock är internetleverantörsbytet nu genomfört, och borgar för bättre prestanda och stabilitet då vi är uppgraderade till att ha två gigabit-förbindelser på två olika stamnät som går in på var sin sida av byggnaden.
|
- Bandbreddsmätningar på webhosting performance visar ingen kapacitetförändring hos er. Loopia och Binero mäter mot samma server (sunet) och visar åttadubbelt.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Alla dessa driftstörningar har lett till ett flertal mindre sådana och som i sin tur har lett till en oerhört ökad mängd supportärenden att behandla. Därför har våra svarstider inte varit i närheten av vad dem brukar och ska vara.
|
- Märker inte av nån försämring i väntetiden att få svar av supporten. Det är alltid flera dagar väntan. Jag är mest besviken över att ni avregistrerar ärenden i utan notis. På det senaste står det "Avslutat av helpdesk" och jag väntar fortfarande på svar.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Detta inlägg blev betydligt längre än vad jag hade räknat med, men jag tycker det är viktigt att du får hela historien så att du förstår att vi faktiskt arbetat stenhårt på att lösa de problem som vi har haft.
|
- Jag har ingen inblick i er verksamhet. Jag ser bara utsidan. Om ni jobbar stenhårt känner jag spontant att ni glömmer det viktigaste. Få kunden att känna sig hörd, bemött, och informerad.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Vi menar det verkligen när vi säger att vi vill vara Sveriges snabbaste och stabilaste webbhotell. Och just nu ser det faktiskt ut som om vi kan nå dit…
|
- Det är bra att du känner hopp även om ni ligger så långt efter konkurrenterna. Ni måste ha kunder på maskinerna också. Idag är ni dubbelt så dyra, hälften så kraftfulla och erbjuder nästintill ingen support alls.
Varför inte börja med att konfigurera/investera i en prototyp plattform. Lägg upp den på webhosting performance och bevaka stabiliteten. Börja flytta över prioriterade kunder när ni uppnåt stabilitet och nöjda resultat. När kunderna är flyttade, formatera om de gamla maskinerna och gör dom samma. Utgå ifrån att det inte ska se ut som maskin 23 åtminstone.
http://www.webhosting-performance.co...?provider_id=1
Det kan vara dödstöten att peta på maskiner som kunder redan ligger på om det uppstår problematik.