FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Att support-personal har tillgång till systemstatus i realtid är för mig också en helt grundläggande funktion för att supporten faktiskt ska vara informerad. Det borde inte krävas mer än ett par timmars utbildning och förutsatt att det finns en vettig övervakning för teknikerna är ju också exporten/anpassningen snabbt fixad. Dock måste jag säga att när svarstiden är nästan exakt 9 sekunder många gånger får det mig också att tro att felet kan ligga hos skribenten. Laddar han in ett stort bibliotek innan testkoden med några inneboende problem? Gör han testerna från en extern maskin och så att han faktiskt testar sitt nät mer än han testar svarstiden hos databasen? Men sen finns ju också möjligheten att de körs lokalt på webbhotell utan någon felande kod inblandad och databas-servern ger 3-9 sekunders tider för anslutning och inloggning. Det är långt ifrån acceptabelt för någon miljö - oavsett om det är billig shared hosting. Sen kan ju också nämnas att persistent connections till MySQL nästan alltid är totalt felanvändna och ger mer skada än nytta.
![]() |
|
|