Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Nu har du lämnat ursprunget i tråden och skriver om ett annat fiktivt ("normalt") fall - eller?
Om man bara skickar varan med posten med fakturan i leveransen och inte skickar något mer så tycker jag kundens beteende är helt förståeligt.
|
Jag utgår ifrån att TS gör som alla andra, med orderbekräftelser och allt som hör därtill. Om inget annat sägs, så måste man väl ändå utgå ifrån det normala?
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Väldigt märkligt synsätt (om du pratar OnTopic), ska kunden göra bot och bättring!?
|
Jupp. Jag anser att man bör meddela eventuella problem med leverans inom skälig tid. Särskilt om leveransen uteblivit, eftersom leverantören då har möjlighet att ringa till utlämningsstället. I nio fall av tio så är det bara avin som inte har kommit fram och då kan felet enkelt åtgärdas. Men om kunden väntar i tre månader med att höra av sig så ser situationen helt annorlunda ut.
För mig är det svårt att förstå varför man skulle sitta tyst och knyta näven i fickan. Men jag verkar vara i minoritet. Någon som har förslag på hur man ska få kunderna att höra av sig i det fallet att leverans uteblir? Varorna skickas ju inte med gps-sändare, så det är normalt omöjligt för avsändaren att veta om en leverans har kommit fram eller inte, om mottagaren tiger.