Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kund luras

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-16, 17:37 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
Nu har du lämnat ursprunget i tråden och skriver om ett annat fiktivt ("normalt") fall - eller?

Om man bara skickar varan med posten med fakturan i leveransen och inte skickar något mer så tycker jag kundens beteende är helt förståeligt.
Jag utgår ifrån att TS gör som alla andra, med orderbekräftelser och allt som hör därtill. Om inget annat sägs, så måste man väl ändå utgå ifrån det normala?

Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
Väldigt märkligt synsätt (om du pratar OnTopic), ska kunden göra bot och bättring!?
Jupp. Jag anser att man bör meddela eventuella problem med leverans inom skälig tid. Särskilt om leveransen uteblivit, eftersom leverantören då har möjlighet att ringa till utlämningsstället. I nio fall av tio så är det bara avin som inte har kommit fram och då kan felet enkelt åtgärdas. Men om kunden väntar i tre månader med att höra av sig så ser situationen helt annorlunda ut.

För mig är det svårt att förstå varför man skulle sitta tyst och knyta näven i fickan. Men jag verkar vara i minoritet. Någon som har förslag på hur man ska få kunderna att höra av sig i det fallet att leverans uteblir? Varorna skickas ju inte med gps-sändare, så det är normalt omöjligt för avsändaren att veta om en leverans har kommit fram eller inte, om mottagaren tiger.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017