FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
@tartareandesire - Om jonny´s case är av samma art som detta kan jag inte avgöra ännu, men att påstå att .SE Registry inte skulle bry sig - är inte alls sant.
Även om "begäran om uppdateringsbrev" tillhör de lite mer standardmässiga ärendena för Registrargruppen, så genomförs dessa kontinuerligt på tips utifrån. Själv har min roll på .SE det senaste året nästan i huvudsak ägnats till misuse/abuse-ärenden, som ökat markant. Det är också anledningen till varför .SE just nu rekryterar en "återförsäljaransvarig" (läs: Registaransvarig) http://www.iis.se/om-se/jobba-pa-se alltså den roll jag anställts som på .SE Registry och det är på intet sätt så att jag kommer att sluta ha kontakt med .SE´s registrarer - tvärtom. Men jag tar ett steg åt sidan och är sedan en tid Abuseansvarig för hela .se-zonen - alltså en tjänst som inte existerat tidigare. Vad gäller kontroll av registrantdata, så ligger det som sagt på registrarens ansvar att kontrollera uppgifterna vid nyregistreringstillfället och det sker även vissa automatiska och även kontroller av "mänskliga ögon" av registreringsflöden från .SE Registry. Men det är mer vanligt att dessa förändringar skett i ett andra uppdateringsskede. En global förnamnsdatabas tror jag heller inte är så lyckad, men det står ju registrarerna fritt att pröva. Men jag menar också att "Enskilda firmor" är mer komplext än privatpersoner bla av följande: Citat:
@Johan H - Vill du komma i kontakt med .SE Registry så är det nog bättre att använda den adress jag gett dig: [email protected]. Vidare är Loopia inget ombud, utan en registrar, som dessutom _som jag redan skrivit_ inte har mandat att avregistrera en domän på eget bevåg - hur mycket dom än skulle vilja. Sen har du ingen aning om domänen nyregistrerats med dessa uppgifter eller om registranten ändrat dessa nyligen.. Men om jag förstår dig rätt så tycker du att Loopia ska få en varning av .SE Registry för att dom inte avregistrerar ett domännamn - något de avtalsmässigt inte får eller kan. - Jag tycker att det låter som en illa genomtänkt idé.. |
|||
![]() |
![]() |
|
|