FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan givetvis vägra svara på frågor och kräva att få prata med din advokat. Du har ingen som helst skyldighet att svara på polisens frågor. Det är bara i en rättegång man "måste" svara på frågor.
Det är INTE ett tecken på att du är skyldig eller någhra försvårande omständigheter att du inte svarar på frågorna. Däremot måste man kunna identifiera sig på polismans uppmaning, annars kan de ta in dig för "identifiering". Om polisen hotade dig och du har det på film så rekommenderar jag dig att skicka filmen till De vanliga nyhetsredaktionerna på SVT/TV4/Tv3 så blir det kul att se hur de ska förklara sig i rutan, Nyhetsredaktionerna älskar den typen av bevis, särskilt om det finns både rörliga bilder och ljud.... Du kan INTE under några betingelser riskera straff för detta, det är vår medborgerilga rättighet att klaga på myndighetspersoner som beter sig illa. Yttrandefriheten ör grundlagsskyddad. Du kan med lätthet hävda att du kände dig hotat av polisens agerande och ville prata med din advokat. Vissa poliser kan bete sig som svin, huruvida de är svinigare än vanligt mot invandrare vet jag inte men de kan var riktigt sviniga mot alla (även oss "kaukaser"=vitingar) om du träffar på fel polis. Själv har jag blivit stoppad av polisen 21 gånger sedan december 2007 och mitt brott är att jag har fel sorts bil, i kombination med att jag åker mycket bil sent på kvällen/natten. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-10 klockan 18:36 |
||
![]() |
![]() |
|
|