FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett par kunder som valt One.com själva och jag kommer hamna i en sits snart där jag ska rekommendera webbhotell.
One är i mina ögon ett riktigt sunkigt webbhotell, med rörig kontrollpanel, support endast på danska/engelska enligt svars-template-modell och inte direkt snabba (svarstider, upptider) - Är detta en sanning även idag? Svar i stil med "du får vad du betalar för" undanbedes. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Migrerade en kund från one.com för någon vecka sedan och så fort vi pekade om MX i deras DNS så inaktiverades alla mailkonton. Vi kunde alltså inte tanka hem all gammal mail förrän vi återställde MX-pekarna till one.com.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
One är inget jag skulle rekommendera... Binero framför One alla dagar i veckan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Support finns på svenska. Även deras live-support, dock är den inte 24/7 på svenska.
Jämfört med manufrog.se (samma prisklass) så är one.com långsammare på allt förutom FTP tider. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren. Det var som jag trodde alltså
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Både One.com och Manufrog.se är långsamma. Rekommenderar www.inleed.se istället. Bättre än många dyra webbhotell..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med om att one.com suger pga. olika anledningar, men manufrog...? Jag håller inte alls med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Mina sidor på one går riktigt bra, laddas snabbt och har bara strulat en gång, och då visste jag om det eftersom one mejlade dagen innan och meddelade.
Hade one haft så man kunde ha fler domäner på samma hade jag utan tvekan kört mina sidor där. Deras stämpel om sega och kassa är enligt mig borta för länge sedan. Jag skulle tom vilja påstå att deras support är fan så mycket bättre än många svenska webbhotell.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|